pootgirl
Har funderingar på vad jag skall göra med gamla förflyttade "hus"ormbunkar till höst/vinter?
De är misskötta och jag har säkert grävt ner dem för lågt, så nu är det en svart klump av gammal buske.
Ska jag kapa av den och hoppas på nya fina blad till våren eller bara ta lite åt gången. Det ser inte så roligt ut plus att jag vill försöka rädda dem. Hjälp mej! =)[font="Comic Sans MS"][/font][size="2"][/size]
Bassam
du ska ge henne tillräckligt vatten, till hon kan etablera sig och bygga bra nya rötter.
H: Bassam
pootgirl
Att de vill ha vatten förstår jag ju, men nu var ju min fundering hur mycket jag törs "beskära" dem? Det är ju nästan övre roten som syns nedanför bladen. Flyttade dem till den plats de står på idag förra sommaren så rötterna borde ju tagit sej, men då åter till min fundering? Bara skära brt de gröna bladen eller törs jag ta halva rot-klumpen som antagligen uppstått då jag grävt ner dem för lågt.
EKLO
Jag har en stor naturlig ormbräken framför mina grönsaksland, det klipper jag ner med jämna mellanrum, blad för blad, för att inte skugga för mkt - det kommer hela tiden upp nya blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon