Full version: Buketter
Myosotis
Brukar ni också plocka in vackra buketter? Vi kan väl visa lite bilder!



Den här fick en kompis på födelsedagen häromdagen, jag hade bråttom och det började ösregna, så ni får ursäkta bildkvalitén. Men buketten blev fin tycker jag!
*Stintan*
Ååhhhhhh så fin bukett du gjort. Visst är det härligt att man kan gå runt och plocka ur sina egna odlingar.
CillaM
Jättevacker! Snyggt också med det nästan svarta som bryter av mot det pastellfärgade. tummenupp.gif
HelenN
Härlig bukett!!! Jag ställer mina på altan!
CITAT (Myosotis @ 21-07-2008, 16:32) *
Brukar ni också plocka in vackra buketter? Vi kan väl visa lite bilder!



Den här fick en kompis på födelsedagen häromdagen, jag hade bråttom och det började ösregna, så ni får ursäkta bildkvalitén. Men buketten blev fin tycker jag!

Myosotis


Sussie F-Flower
Jättefina buketter!!!

Vad är den där purpur/svarta blomman för nåt Myosotis? wub.gif
Påminner om någon Kalla, tror jag...?

Har du satt frön till den eller är det någon perenn knöl???

Såna måste jag ha till nästa år!!!!! wub.gif wub.gif

Sussie.
Myosotis
Tack! Det är en Calla, ja. Beställde en knöl från Odla (svart blandning, egentligen pga Cosmos atrosanguinea (som också blommar wub.gif ). Liljan var fin, dock mer rödbrun. Gladiolerna har inte börjat blomma än, Dahlian har knoppar). Om den är perenn har vi inte sett än. Jag tänker chansa (zon 3). Har läst mig till att de är mindre tåliga än de vita. Jag har aldrig haft någon Calla, så det här är helt nytt för mig.

Nu får ni andra också visa era buketter!
Myosotis
Är det bara jag som plockar buketter på det här stället?! unsure.gif



Ingen bukett direkt, men eftersom den gick av igår satte jag den i vas i stället.
Platinum
Jag tycker ju blomstret är så fint där det står utomhus men visst händer det ibland att jag plockar in och gör blombuketter. Senast var till sambons födelsedag för drygt en månad sen.






millann
jag plockar in buketter var och varannan dag. Har alltid minst 3 färska buketter inne på sommaren!
Men jag brukar inte ta kort på dom..
Myosotis
CITAT (millann @ 09-08-2008, 11:50) *
Men jag brukar inte ta kort på dom..

Synd!


Den här fick jag på min födelsedag:


skogstroll
CITAT (Myosotis @ 22-07-2008, 08:38) *


vilken härlig somrig bukett smile.gif
Österläge
De här två buketterna gjorde jag på vilda blommor för en knapp månad sen.

[attachment=22776:bukett_1...rminskad.JPG]

[attachment=22777:bukett_2...rminskad.JPG]
Irene_L
Här kommer 2 buketter från mig:
[attachment=22787:bukett4.JPG]

[attachment=22786:bukett3.JPG]
Myosotis
Jättefina!
Det var stora vallmofrökapslar.
Irene_L
thanks.gif
Ja vallmokapslar har jag en massa i trädgården. Nu går jag och vänta på att dom ska bli bruna och torra så att jag kan plocka fröna. Hoppas att vi får lite sol så inte allt möglar.
Myosotis


Myosotis
De här buketterna plockade jag igår. Jag tycker det är roligt att man vid samma tid i samma trädgård kan plocka två buketter med så olika karaktär.







Myosotis
Natten till igår frös mina cosmosar, så här kommer en avskedsbild:



Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon