igår satte jag in regntunga bilder som trots allt lockade några på forumet att tänka på hammockar och lemonad. Idag strålar solen så jag tog kameran och gick en tur runt huset. Till skogstroll står gungstolen väntande, men tyvärr har jag ingen lemonad. Följ med en tur!

Vi går ut på altanen och tittar till vänster över trädäcket med äppelträdet nedanför i slänten, kanske anar ni älvens glitter i fjärran
blommor 041.jpg

Sen tittar vi runt hörnet på altanen där trädäcket fortsätter och gungstolen väntar....framför makens gjutna grill som var fjolårets projekt

blommor 042.jpg

Nu står jag nere på däcket med grillen till vänster och fotar trädäckets nivåer. Stenen är från gotland.
blommor 043.jpg

Från däcket leder en gammal granittrappa ner mot en stor gräsyta med tvättsträck. I slänten vid trappen håller jag på att skapa blommning, hittils har jag stoppat ner vad som helst huller om buller utan tanke, men det ser ändå rätt fint ut. På bilden syns trädäckets slut, blommor och sen får ni tänka vart trappen är

blommor 044.jpg

Nu har jag gått ner för trappen och tar en bild uppåt, så kanske det går att förstå



blommor 047.jpg

Nu vänder jag mig så att trappan är bakom ryggen och fotar mot skogen med sin stig ner mot älvsviken. Här blommar vitsippor om våren och nu blåklockor,rallarros, gullris, brudborst mm

blommor 049.jpg

När man gått in längs stigen kommer man ner till en brant mot älvsviken som tyvärr har lågvatten just nu, sen gör man en usväng och möts av en nyanlagd trappa där det finns en roddis och annat kolijoks (läs hund)
blommor 061.jpg

Då är vi på norrsidan av huset, här är det främst en stor tallpark som inte görs sig på bild. Så jag går upp till entren och tar en bild på vägen jag just gått. Bakom pickupen finns naturtrappen på föregående bild


blommor 063.jpg


Sen går jag vidare och fortsätter fota vår under arbete pågående grus-nånting med tre väktare(vindskydd)

blommorored 055.jpg


och rundar hörnet på vår uthyrningsdel

blommorored 058.jpg

forts. följer i annat inlägg "promenaden fortsätter"