Har varit lite inne på att köpa Garmander som enligt tips jag fått ska vara vintergrön och ha fina blad men i övrigt vet jag inte så mycket om den. Finns att beställa från Hortogreen men har inte hittat den på nån plantskola i närheten (Uppsala trakten) så jag har inte sett den i verkliga livet så att säga. Sökte i forumet på just garmander men fick inte en enda träff så därför skriver jag ett eget inlägg och hoppas att nån av er därute har lite mer info och åsikter om den. Jag har tänkt att den ska vara som kantväxt till en rabbatt som avdelas mellan gräsmattan med "stora" (dvs ca 15-20 cm i diameter) runda stenar. Växer den snabbt, klarar den torka, sprider den sig snabbt, har den fina blad och blommor osv. Poängen som jag tänkt att den ska fylla är främst att den ska vara fin året om men hur är det med den saken egentligen? Finns det några nackdelar med växten? Tacksam för all möjlig info om denna växt och ännu bättre om det är nån som har bilder på den där man ser den lite på håll och inte bara jättenärbild som i Hortogreen katalogen.