Full version: Vatten och semester!
Cilla
Vill bara påminna om att alla som är på ställen där de har omtyckta träd och buskar: Låt er inte luras av regnen! Vedartade växter behöver ofta mer vatten än vad regn ger. Särskilt om de är yngre. Låt därför bevattning gå på också efter en dag av regn...

Tack också till alla er som mailar mig! Jag är dock fortfarande på semester och nästan fri från datorer förutom några korta inhopp ibland och hinner därför inte besvara. Maila igen i september om frågan fortfarande är aktuell!

Ha det skönt under sensommaren!
Digger
Tack för alla dina råd här! Jag har följt dom för mitt lilla äppelträd som nu börjar bli riktigt högt. Har stammat upp det som du sa, två grenar i våras och tog den sista grenen nyss. Hade tendenser till dubbeltopp men klippte ner den ena i helgen. Den har fått bra med vatten i sommar och nu med regnen så kommer nya skott med fin ljusgrön färg! Jag jämför med grannar som också har nysatta småträd men mitt ser mycket större och piggare ut, jag är SÅ stolt! Nu när man lärt sig mer och ser med andra ögon ser man också alla fel som dom andra gör...

Min pinje satt på greklandsfrö växer också med ständigt nya skott, den är inne på sitt tredje år. Det har ju blåst en del och det verkar som om stammen blir lite kraftigare då, att den härdas på nåt vis. Nu ställde jag in den i nya växthuset så den inte ska drunkna i regnen som befaras komma inatt.
Cilla
Kul Digger! Lägg gärna in bilder på ditt fina trädjobb om du kan! (Jag kollar upp senare i sommar, eller september och fler här vill säkert gärna kolla också).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon