Full version: FinlandsMonster
vildvittra
jag knäppte av bilden på detta lilla kryp
när jag sen började zooma inser jag att det ser ut som ett pyttelitet läbbit monster?
vad kan det vara för en?
åsikterna går isär vissa tycker gräshoppa,jag tycker att det ser ut som en spinnare i kroppen
men ansiktet? och den tittar på mig !iih biggrin.gif
Ingrid Zon3
Äh, den frågar ju bara "Blir det bra om jag står så här?" biggrin.gif

Fantastiskt foto!
amaira
Visst är den söt! wub.gif Titta på ögonen, de har så söta ögon de här små nattfjärilarna. Ja, för det är en liten fjäril, tillhörande dem vi kallar "nattfjärilar".

Jag är inte särskilt bra på att bestämma dem, så vi får invänta Gossen Ruda eller någon om kan mera (än jag kan). Men jag gissar på "näbbfly" eller något liknande.
Platinum
Med den snabeln så för mig tankarna till vampyrfjäril. Men jag har säkert fel shy.gif
Gossen Ruda
Söt liten krabat. Jag har inte sysslat med småfjärilarna så jag är lite osäker på arten men jag är ganska säker på att det är ett gräsmott, släktet Crambus.
vildvittra
Åh!tack!! tycker nu när jag "googlat" att det ser ut som en allmän gräsmott

fantastiskt att få ett släkte till min lilla modell

Ingrid-det är nog det första lilla finska gräsmottet som hamnat på internet,tror den tycker om publiciteten som en riktig kändis *s*

Platinum-tror att vampyrfjärilarna *otäcka tanke* är lite större "mitt" kryp var ca 2cm,max
(läbbigt att det finns sådana förresten,råkade se en otäck liten film om det på youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=jqJhLZMWFRE
skogstroll
ser ut som nåt litet mumindjur wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon