Full version: Så här gör jag
Christer i Falköping
Finns beskrivet i mitt album "Så gör jag".
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...i&img=30955
Christer.
Sussie F-Flower
Oj, vad bra! tummenupp.gif

Väldigt väl förklarat!
Tänk om man kunde minnas också, det man har läst, när det är dags för en själv att göra. laugh.gif

Tack Christer!
Felicia
Ja, det var bra. Jag brukar sätta dom i vatten först med mer eller mindre lyckat resultat beroende på sort men nu ska jag testa sätta i jord direkt.
Brukar du göra på detta sätt på hösten också, Christer?
Jag brukar ta sticklingar på hösten då det verkar som dom klarar övervintringen bättre så. Dessutom tar dom ju mindre plats.
Christer i Falköping
Kul att ni gillar det!
Det händer att jag tar höststicklingar, men oftast tar jag dem tidigare. Jag kan övervintra växter i min kalla källare(håller omkring +6grader där och har växthuslampa där). Men visst är det så att höststicklingar klarar av att övervintra bätter i ett vanligt förnster än större växter. Jag sätter alltid sticklingarna i jord. Har fått lära mig att rötter som kommer i vatten inte fungerar i jord, utan fort dör. I och för sig kommer nya rötter fort, men det är alltså en omväg.
Christer.
Lady Hamilton
bravo.gif Bra Christer! Vilket bra album du har gjort Och tänker du göra av/om fler sorter så gör gärna nya album för varje som du bara döper till namnet på växten så blir det "super enkelt" för dig att bara hänvisa till det albumet när någon frågar om just den växten
(även för oss också giggle.gif när vi är nyfikna på hur du gör)
Christer i Falköping
Det var nog en bra idé, att göra separata album för varje växt. Då kan jag ju göra en "Så här gick det" bild också.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon