Full version: Tradera
Pia L
Nu har jag blivit sittande i flera timmar på tradera, och gissa om man är sugen på mycket.
jag har en stor tomt och alldeles för lite växter för att få det att se ombonat och mysigt ut så man riskerar ju att ruinera sig alldeles, men visst får man många nya idéer på vad man skulle vilja ha och gissa om det ska frösås en massa här i vinter. whistling.gif
Piccante
Jag har köpt en del på tradera men var kritisk. rtfm.gif En del säljare vet knappt själva vad de säljer, man ser ofta växter med fel namn, fröer från sorter som inte är sortäkta, konstiga odlingsråd etc. Sen tar en de väl mkt i fraktavgift med.
hjärtegull
Jag har samma problem, men jag kollar dock inte efter växter. Men visst är det lätt att fastna! Och buda på grejor som man egentligen inte hade tänkt att man ville ha...
Pia-Maria
Jag har handlat en hel del på tradera både det ena och det andra.
Utav det jag köpte i höstas till trädgården, mest perenner så har 99% kommit upp och blommat fint.
Visst finns det de som inte har sån koll, men det finns betydligt fler som har bra koll och jag har fått många vänner genom detta.





schmut
jag brukar fastna vid pelargonsticklingarna whistling.gif
synd bara att en hel del inte riktigt verkar veta vad de säljer....fast iochförsig, nu gillar jag ju alla pelargoner men det hade varit trevligt om man någonsin fått tag i en riktig chocolate peppermint .
WingDing
Har handlat en hel del där både frö å plantor.

Sen kan ni ju också tänka på att det finns andra ställen med typ budera mfl

Mvh Fredrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon