Kickan82
Hej... jag har ett syrenträd på framsidan av huset som inte e sådär jättestort, men cirka 3-4 m hög.. min fråga är om jag ska beskära något nu på hösten då den har skott från nästan markplan...
är relativt nyinflyttad och inte tagit tag i de i år...

Sen undrar jag om tujahäckar e väldigt svåra att gräva upp.. hört att de ev har väldigt stora rötter... tänkt o gräva upp de til våren då vi har två st på var sida om entrégången.. den ena e död, men inte den andra. Så vi hade tänkt ersätta med staket och spalje i en båge me rosor... Eller är de någon som kan tänka sig att köpa den o hämta kanske till våren?? de ena e rätt fin om man vill ha den... cirka 3-4 m hög den me... undrar bara. Annars slänger vi den till våren... o de vore ju synn


Kristina

zon 4.
HelenJ
Du kan klippa syrenen nu om du vill men det allra bästa är att underhållsbeskära den under vårvintern.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon