Full version: Nyfödd pingvin
Ciczi
Jag ville bara visa min pingvin som jag sytt.




Ciczi
Red Top
Wow sååå sööööt wub.gif
Aqvakul
klart trevlig pingvin... wub.gif kan dock bli lite varmt för stackarn på Sveriges Riviera... g.gif
Eva-Helene
Kul! Jag gjorde en några dagar före jul - äldste sonen är Linux-nörd, så vad passade väl bättre att ge honom?! Fuskade en hel del, dock - sydde den av fleece. Fick helt enkelt inte tag på pälsimitation...
Ciczi
Jag hittade päls, men fel färg så det blev fleece här också. Det är ju lätt att sy i och kostar inte särskilt mycket heller.

Och Tux får lov att svalka sig i frysen om han tycker att det blir för varmt... biggrin.gif

//Ciczi
Floppy
Hur snygg som helst...samlar ju på pingviner (har även en pingvin tatuering och ev. blir det en till) så jag är lite avundsjuk för en så pingvin som du har har jah ju inte i min samling... flirting.gif rolleyes.gif wub.gif
Myosotis
w00t.gif SÖÖÖÖÖÖT!!! yahoo.gif

Du skulle inte kunna tänka dig att dela med dig av ritningen? Kanske i utbyte mot en gåsritning eller nåt?





Snälla?
[attachment=29611:anim_37.gif]
Ciczi
Mönstret till min pingvin har jag hämtat här: pingvinmönster.

Jag använde den som heter; 5th May 2005 free-penguin-org-Tux_v0.6_src.tar.gz, PDF ISO A1 (översta raden) Den som heter samma sak men har ett ISO A4 på slutet verkar vara till större modell.

Tänk på att i detta mönstret är det inte inkluderat sömnsmån utan det får man lägga till själv. Sömnadsbeskrivningen är ganska klen just här men jag hittade en rätt så detaljerad här:sömnadsbeskrivning. Dock är den på engelska.

Materialet som jag har använt är polarfleece men det är ju valfritt vad man vill sy i.

//Ciczi
Myosotis
Tack!!
Lady Hamilton
Oj Oj Oj! Vilken söt........ wub.gif
Kat
Vad duktig du är!
Myosotis
Var köper man tyg? blink.gif Det var tydligen omöjligt här i trakten. Finns det något bra ställe på nätet?
Eva-Helene
Jag köpte fleecetyg på Ingelise-shop (Allt om Handarbetes shop) rätt billigt. Om du orkar, så kolla på http://sysidan.se/ på deras länksamling, klicka på "tyger" i uppställningen på vänstra sidan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon