Full version: Stjärtmesar
Lars-Olof Arvids
Nu har jag haft besök av en flock stjärtmesar på mina talgbollar! Till och med i fotoljus, även om det var nätt och jämnt. Det är lika roligt varje gång de söta små fåglarna samlas på en talgboll och äter.

[attachment=30217:Stj_rtmesar1.jpg]
[attachment=30218:Stj_rtmesar2.jpg]

Olle
Chamomille
Va roligt. Fina wub.gif
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-01-2009, 14:42) *
Nu har jag haft besök av en flock stjärtmesar på mina talgbollar! Till och med i fotoljus, även om det var nätt och jämnt. Det är lika roligt varje gång de söta små fåglarna samlas på en talgboll och äter.


Olle


Din lyckost! tummenupp.gif
zissi
Visst Olle är det underbara fåglar. Lärde känna dem för ca 10 år sedan och har bara sett dem kanske 4 ggr efter det.
Såg ut som ett gäng snöbollar som kom farande mot fönstret, sen hängde de som en klase på fågelbollen.
Helt fantastiskt att du fick dem på bild. Du kanske ser sorten oftare än vad jag gjort.
Krolliljan
Ja vad söta de är. wub.gif

Fina bilder. tummenupp.gif
Myosotis
Grattis!
Lars-Olof Arvids
Tack allihop! Jag ser inte stjärtmesar särskilt ofta. Ungefär en gång om året brukar de dyka upp, men nu var det andra gången i vinter.

Olle
Myosotis
Hm, intressant. Här ser jag dem väldigt ofta men de är aldrig framme vid matningen, har nog bara haft dem på talgboll en enda gång, tror det var ´94.
CillaM
Flocken måste ha delat sig och flugit hitåt för igår när jag kom hem satt en drös av dom hos mig också! Och som altid blir jag lika förtjust i deras pigga flykt mellan grenarna. Kameran var det ingen idé att ta fram, då hade de antagligen flytt sin kos under tiden.
Lars-Olof Arvids
Vad roligt! Kanske är det gott om stjärtmesar i år när vintern har varit så mild. Då kan man ju tänka sig att de söker sig till talgbollarna när det blir lite kallare som idag. Fast hos Myosotis hittar de tydligen mat ändå. Stjärtmesar brukar vara ganska orädda, de här satt lugnt kvar när jag försiktigt öppnade fönstret för att fotografera dem.

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-01-2009, 20:58) *
Vad roligt! Kanske är det gott om stjärtmesar i år när vintern har varit så mild. Då kan man ju tänka sig att de söker sig till talgbollarna när det blir lite kallare som idag. Fast hos Myosotis hittar de tydligen mat ändå. Stjärtmesar brukar vara ganska orädda, de här satt lugnt kvar när jag försiktigt öppnade fönstret för att fotografera dem.

Olle


Du har ovanligt mycket eklöv kvar på grenarna Olle, här är de faktiskt kalare än de varit andra vintrar. Om det beror på torka i höstas eller något annan vet jag inte. Inte för att det har något med stjärtmesarna att göra, det var bara en reflektion. blush.gif
zaaritha
Glömde tyvärr att räkna fåglar vid fågelbordet!
Just när det var --hade vi 30-40 grönsiskor här!
Det "kryllade" av dem!
Samt ett 20-tal grönfinkar!
Läste se´n att det fanns mest av talgoxar--inte här!
Här är mest blåmesar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon