Full version: Ändra text i mail
Alba
Om jag får ett mail där där personen skriver några rader till mig.............
sen vill jag vidarebefordra detta mail till annan person och då ta bort den text som finns och skriva in ny text från mig.

Hur gör man ?

Jag har provat att markera texten och delete men texten finns kvar.
"Ta bort" är inte aktivt så det går inte använda.
Lilla Birka
Varför inte försöka med att kopiera och sedan lägga det i ett nytt mail?
*Stintan*
Du kan klicka på "svara" eller "vidarebefordra" och då får du upp rutan du kan skriva din text i men där kan du också markera avsändarens text och deleta den alternativt backa med markören om du bara vill ta bort vissa delar av texten.
Alba
CITAT (*Stintan* @ 05-02-2009, 13:12) *
Du kan klicka på "svara" eller "vidarebefordra" och då får du upp rutan du kan skriva din text i men där kan du också markera avsändarens text och deleta den alternativt backa med markören om du bara vill ta bort vissa delar av texten.



Det var så jag provade göra.
Jag deletade texten och den försvann......men när mailet kom till mottagaren avr texten där igen.
Jag testade med att skriva mellan två egna mailkonton.

Jag har Hot Mail. Kan det vara olika beroende på mailprogram.

Att kopiera och klistra in som Lilla Birka skriver går ju göra men det känns lite bökigt. Det måste ju gå på ett enklare sätt.
*Stintan*
Jag testade att göra som du och det fungerade hum. Vilket mailprogram använder du?
Alba
Hot Mail

Men då måste jag testa igen. Jag har provat flera gånger....men skam den som ger sig.
*Stintan*
Jag har Windows Mail, Windows Live Hotmail och Windows Live Mail och alla ser olika ut.
Alba
Jag har nu testat flera gånger....ibland fungerar det och ibland inte.
Då är det nog något mystiskt med Hot Mail kanske.

Tack för hjälpen.
Myosotis
Om jag vill korta ner mail som jag ska vidarebefordra brukar jag klicka på svara istället och sen ändra adressen. Då kan man ändra (yahoo)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon