Pius
Jag råkade halka in på Diplomaterna som gick på tv i går kväll, det skulle jag inte ha gjort.

Jag tyckte det var så himla pinsamt. Jag trodde diplomater, just var diplomatiska, människor med ett enomt tålamod och förmåga att lösa problem, men här var det inte riktigt så.

Usch, när en av gubbarna grälade på en från det gästande landet, hon fick inte ens en chans att förklara sig. Och han var arg som ett bi. Kommentaren "att vi satte minsann ner foten", var på en gräsligt låg nivå.

I ett annat sammanhang visade de samma gubbe sitta och sova i en soffa och sova eller blunda vid ett föredrag. Snacka skit om det gästande landet i en buss. Nä usch vad jag tyckte det var pinsamt, så uppför man sig verkligen inte.

Är det nån mer här som såg eländet? Det var då första och sista gången jag såg det tv-programmet, jag var till och med tvungen att kolla så det verkligen var en dokumentär så dåligt tyckte jag det var. thumbdown.gif

Pius
KURT
Då är det väl bra att det finns ett TV-program som visar hur svenska diplomater uppför sig utomlands! UD har ju tydligen försökt blanda sig i och påverka, så att bilden av UD skall vara mera positiv, men det är ju just en dokumentär, och inte ett reklamprogram.
Pius
CITAT (KURT @ 10-02-2009, 13:27) *
Då är det väl bra att det finns ett TV-program som visar hur svenska diplomater uppför sig utomlands! UD har ju tydligen försökt blanda sig i och påverka, så att bilden av UD skall vara mera positiv, men det är ju just en dokumentär, och inte ett reklamprogram.


De var inte utomlands utan det var gäster som kom till Sverige som de skulle ta hand om. Men fy så uschligt, man beter sig inte på en sån låg nivå som den där gubben gjorde, de andra var bättre men det verkade tyvärr vara han som bestämde. Man uppför sig bara inte så och helst inte när kamerorna är på om man har nåt vett.

Och så mycket sprit och alkohol de drack hela tiden, det passar sig inte heller i deras position.

Ja det programmet tänker då inte jag se fler gånger på och våndas. wacko.gif

Pius

skogstroll
ja då kanske ni ska se såpan om Advokaterna också, så vet ni hur kul jag har det om dagarna... sos.gif har inte sett själv men jag kan tänka mig...
GrönAnna
CITAT (Pius @ 10-02-2009, 10:46) *
Jag råkade halka in på Diplomaterna som gick på tv i går kväll, det skulle jag inte ha gjort.

Jag tyckte det var så himla pinsamt. Jag trodde diplomater, just var diplomatiska, människor med ett enomt tålamod och förmåga att lösa problem, men här var det inte riktigt så.

Usch, när en av gubbarna grälade på en från det gästande landet, hon fick inte ens en chans att förklara sig. Och han var arg som ett bi. Kommentaren "att vi satte minsann ner foten", var på en gräsligt låg nivå.

I ett annat sammanhang visade de samma gubbe sitta och sova i en soffa och sova eller blunda vid ett föredrag. Snacka skit om det gästande landet i en buss. Nä usch vad jag tyckte det var pinsamt, så uppför man sig verkligen inte.

Är det nån mer här som såg eländet? Det var då första och sista gången jag såg det tv-programmet, jag var till och med tvungen att kolla så det verkligen var en dokumentär så dåligt tyckte jag det var. thumbdown.gif

Pius

Såg bara en liten stund av programmet (när de satt i bussen), men reagerade precis som du! Pinsamt var bara förnamnet, ofattbart att dessa personer är anställda med säkert en mycket god lön och uppför sig som småbarn...jag skämdes å deras vägnar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon