Ralf
Tänk på att om du möter en apa så bjud den på en banan, det kan vara en avlägsen släkting!
Sussie F-Flower
Men vet du... -så tänker jag ALLTID!!!

Njaa, förresten, inte alltid kanske... men jag tänker att det KAN vara en släkting.... biggrin.gif

edit: ahaa, jag läste för fort och tänkte inte på att det var en apa....
jag menade att jag tänker så när jag möter andra människor...
KURT
I samband med 200 års jubileet för Charles Darwin kan vi dystert konstatera att det fortfarande finns länder som ännu inte nåtts av upplysning, utan lever kvar i mörker och tror på tomtar & troll, och där en stor del av befolkningen lider under religiös fundamentalism.



http://www.economist.com/daily/chartgaller...=most_commented
Gossen Ruda
Skönt att se att vi ligger i toppskiktet men det finns en del att göra även här. Undrar om något land någonsin kommer upp i 100%? I USA tycks det vara ungefär jämnt lopp. Dom mest fundamentalistiska länderna finns inte med, undrar hur det ser ut i Iran t.ex? En sak som jag funderar över är hur utvecklingen går, åt rätt eller fel håll?
Aqvakul
själv känner jag mig lite aplikt trög idag... wacko.gif
KURT
Förutom att förlaget Natur & Kultur återutger Carles Darwins viktigaste verk "Om arternas uppkomst" i år, så har det också kommit flera böcker som presenterar aktuell evolutionsbiologisk forskning på ett populärvetenskapligt sätt. Men Darwins egna böcker är ju även i sig mycket lättlästa.

Staffan Ulfstrands bok "Darwins idé - Den bästa idé någon någonsin haft och hur den fungerar i dag", är en mycket bred bok med många aktuella exempel på evolutionsbiologisk forkning..

http://www.symposion.se/video_darwin.html

En lite lättare bok om aktuell evolutionsbiologisk forskning har getts ut på Söderströms Förlag, av Katja Bargum & Hanna Kokko - "Torsken som krympte - och andra evolutionära mirakel"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon