Full version: Äkta office
aanderss
Jag har tydligen inte äkta office för de kom fram en ikon och talade om de nyss. Nu ligger ikonen i aktivitetsfälltet men är alltid dold.

Jag viste inte om att mitt office inte var äkta
Huggorm
Menar du att det är piratkopierat?

Jag har OpenOffice som är ett gratisprogram man kan ladda ner. Det är väll inte heller äkta, inte som de gamla office man hade för några år sedan
MariaS
Är det ett Office som följt med datorn, är det inte äkta nej.

Ett äkta office får man betala för och då får man ett gäng CD-skivor som ska installeras manuellt med användarlicenser och annat tjosan.
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 08:55) *
Är det ett Office som följt med datorn, är det inte äkta nej.

Ett äkta office får man betala för och då får man ett gäng CD-skivor som ska installeras manuellt med användarlicenser och annat tjosan.

ja de följde med datorn
Alba
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 08:44) *
Jag har tydligen inte äkta office för de kom fram en ikon och talade om de nyss. Nu ligger ikonen i aktivitetsfälltet men är alltid dold.

Jag viste inte om att mitt office inte var äkta


Samma sak har hänt mig. Jag har köpt mitt Office på Onoff......en box med CD.

Varför får man då denna varning kan man ju undra ?
aanderss
CITAT (Alba @ 18-02-2009, 09:50) *
Samma sak har hänt mig. Jag har köpt mitt Office på Onoff......en box med CD.

Varför får man då denna varning kan man ju undra ?


Jag vet inte. jag köpte mitt på en lokal databutik.
Får du förfrågan ofta?
Alba
Den har poppat upp 2 gånger.
Jag svarade "fråga mig senare" eller något i den stilen. Sen upptäckte jag ikonen längst ner....en stjärna.
Efter det har jag inte fått någon mer fråga och inte heller har jag kollat om den är äkta......man kan ju testa.



Tillägg:
Nu klickade jag på den blå stjärnan längst ner och valde "office valideringsuppgifter" . Jag fick då uppmaningen att installera Active X.....gjorde så.
Sen händer inget mer. Jag får bara upp en sida där jag kan köpa äkta office från Microsoft.
Hur vet jag nu om den är äkta eller inte ?
*Stintan*
Klart att den är äkta om den är förinstallerad när man köper datorn eller om man som du Alba köper programvaran. Antagligen är det någon registrering eller nåt godkännande som ni missat.
aanderss
CITAT (Alba @ 18-02-2009, 13:18) *
Den har poppat upp 2 gånger.
Jag svarade "fråga mig senare" eller något i den stilen. Sen upptäckte jag ikonen längst ner....en stjärna.
Efter det har jag inte fått någon mer fråga och inte heller har jag kollat om den är äkta......man kan ju testa.
Tillägg:
Nu klickade jag på den blå stjärnan längst ner och valde "office valideringsuppgifter" . Jag fick då uppmaningen att installera Active X.....gjorde så.
Sen händer inget mer. Jag får bara upp en sida där jag kan köpa äkta office från Microsoft.
Hur vet jag nu om den är äkta eller inte ?


ja jag vet inte

när den popade upp innann i dag vid 11 tiden så bara klickade jag bort den på krysset. sedan har den inte kommit upp mera. stjärnan ligger i aktivitetsfältet men som dold ikon

CITAT (*Stintan* @ 18-02-2009, 13:24) *
Klart att den är äkta om den är förinstallerad när man köper datorn eller om man som du Alba köper programvaran. Antagligen är det någon registrering eller nåt godkännande som ni missat.

ja inte vet jag
men de är nog många som fått förfrågan i dag för fick alba samtidigt som jag fick den så måste de säkert vara fler
Alba
Nu när jag rotat runt om detta med Office så ser jag att uppdateringar av Office 2007 inte görs med automatik. De måste man hämta själv.
Jag gjorde nu så och får då till svar att programmet i datorn inte kan hittas.........men....jag har ju Office 2007.
Jag avslutade..........sen försökte jag om en stund igen.........då får jag till svar att updateringen redan är installerad ohmy.gif

Nog verkar det vara något som inte riktigt stämmer. Det är nog däför vi får uppmaningen om icke godkänt Office.

Jag hoppas fler hör av sig. Det kan ju inte vara så att det bara är vi 2 som fått detta.
aanderss
jag kommer inte att instalera något nutt ännu iaf
Alba
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 14:51) *
jag kommer inte att instalera något nutt ännu iaf


Jag gjorde bara en uppdatering av Office 2007. Någon ny installation ska inte heller jag göra.
aanderss
hur gjorde du de
KURT
Tack så mycket, jag tycker alltid att det är lika underhållande att läsa om dessa problem man har med kommersiell programvara. Av någon konstig anledning hade ju jag tidigare inbillat mig att man betalade just för att slippa alla problem.
aanderss
CITAT (KURT @ 18-02-2009, 15:00) *
Tack så mycket, jag tycker alltid att det är lika underhållande att läsa om dessa problem man har med kommersiell programvara. Av någon konstig anledning hade ju jag tidigare inbillat mig att man betalade just för att slippa alla problem.

problem kommer alltid att finnas
MariaS
Nu har ju jag Office 2000, men jag har nog aldrig fått upp detta besked, mer än just på en dator där endast office Word var förinstallerat.
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 15:07) *
Nu har ju jag Office 2000, men jag har nog aldrig fått upp detta besked, mer än just på en dator där endast office Word var förinstallerat.

kan man göra så man aldrig får sådana besked
MariaS
Nu undviker jag ju å det längsta med att installera Office 2007, just för att det fortfarande finns en massa barnsjukdomar kvar där. Kanske är detta ett av dom...

Däremot får jag ibland just påstötning om att köpa uppgraderingen till just 2007. Men där är klickfingret lika effektivt som vid fröbeställningar whistling.gif
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 15:14) *
Nu undviker jag ju å det längsta med att installera Office 2007, just för att det fortfarande finns en massa barnsjukdomar kvar där. Kanske är detta ett av dom...

Däremot får jag ibland just påstötning om att köpa uppgraderingen till just 2007. Men där är klickfingret lika effektivt som vid fröbeställningar whistling.gif

hur ofta kommer dem påståtningarna?
MariaS
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 15:16) *
hur ofta kommer dem påståtningarna?

Tja, kanske någon gång i halvåret.
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 15:18) *
Tja, kanske någon gång i halvåret.

jaha de kan man ju stå ut med.
jag trodde de kom varje dag eller så
MariaS
Nä, det brukar gå så långt emellan, att man tror att de accepterat att man inte byter biggrin.gif
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 15:25) *
Nä, det brukar gå så långt emellan, att man tror att de accepterat att man inte byter biggrin.gif

coolgleam.gif
låter bra
Alba
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 14:59) *
hur gjorde du de



http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=sv
aanderss
CITAT (Alba @ 18-02-2009, 15:40) *

så då var de gjort
aanderss
när påminelsen komme rutt klickar jag på lär mig mer o sedan klickar jag bort den
aanderss
nyss kom en påminelse. gud vad störigt

CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 15:52) *
när påminelsen kommer klickar jag på lär mig mer o sedan klickar jag bort den
Alba
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 18:01) *
nyss kom en påminelse. gud vad störigt




Nämen......utnötningsmetoden.
aanderss
CITAT (Alba @ 18-02-2009, 18:06) *
Nämen......utnötningsmetoden.

får inte du förfrågningar med då
aanderss
Dag 1-14
En dialogruta visas som en pop-up första gången programmet används varje dag. Du får ett meddelande som säger ”Denna kopia av Microsoft Office är inte äkta”. Meddelandet visas periodvis medans programmet är öppet. Klickar du på knappen ”Lär dig mer” kan du läsa mer på OGA:s webbsida. Klickar du på ”Påminn mig senare” stängs meddelandet.

Dag 15-30
Dialogrutan visar ett mer konkret och tydligare meddelande. Förutom att det visas första gången som Office-programmet används varje dag, visas det även periodvis medan det är öppet. Klickar du på knappen ”Lär dig mer” kan du läsa mer på OGA:s webbsida. Klickar du på ”Påminn mig senare” stängs meddelandet.

Efter dag 30
Office programmet markeras med meddelandet “Denna kopia av Microsoft Office är inte äkta”. Detta påverkar inte användarens möjlighet att arbeta i programmet, att skriva ut eller skicka dokument. Men meddelandet kommer att visas regelbundet tills programvaran uppgraderas till en äkta version.


http://www.microsoft.com/sverige/msab/gsi/oga.mspx
MariaS
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 18:25) *
Dag 1-14
En dialogruta visas som en pop-up första gången programmet används varje dag. Du får ett meddelande som säger ”Denna kopia av Microsoft Office är inte äkta”. Meddelandet visas periodvis medans programmet är öppet. Klickar du på knappen ”Lär dig mer” kan du läsa mer på OGA:s webbsida. Klickar du på ”Påminn mig senare” stängs meddelandet.

Dag 15-30
Dialogrutan visar ett mer konkret och tydligare meddelande. Förutom att det visas första gången som Office-programmet används varje dag, visas det även periodvis medan det är öppet. Klickar du på knappen ”Lär dig mer” kan du läsa mer på OGA:s webbsida. Klickar du på ”Påminn mig senare” stängs meddelandet.

Efter dag 30
Office programmet markeras med meddelandet “Denna kopia av Microsoft Office är inte äkta”. Detta påverkar inte användarens möjlighet att arbeta i programmet, att skriva ut eller skicka dokument. Men meddelandet kommer att visas regelbundet tills programvaran uppgraderas till en äkta version.
http://www.microsoft.com/sverige/msab/gsi/oga.mspx

Löjligt! Du menar altså att Office 2007 inte är "äkta" förrän det uppgraderats?!


Ja då har jag definitivt gjort rätt som väntat!
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-02-2009, 18:49) *
Löjligt! Du menar altså att Office 2007 inte är "äkta" förrän det uppgraderats?!
Ja då har jag definitivt gjort rätt som väntat!

jag har windovs xp
aanderss
instalerar man inte de nya får man medlande titt som tett men inga funktioner kommer att påverkas
*Stintan*
Men jag fattar fortfarande inte varför ni får såna meddelanden om programvaran fanns med från början.
aanderss
CITAT (*Stintan* @ 18-02-2009, 20:33) *
Men jag fattar fortfarande inte varför ni får såna meddelanden om programvaran fanns med från början.

de fattar inte jag i heller
Piccante
CITAT (*Stintan* @ 18-02-2009, 20:33) *
Men jag fattar fortfarande inte varför ni får såna meddelanden om programvaran fanns med från början.

Ofta får man en "testversion" av office när man köper en ny dator sen får man själv förlänga sin licens och välja vilket officepaket man vill köpa (så hände mig iaf, efter 3 månader trail period så upphörde det helt).

Nu kör jag Open office.org på svenska! Helt gratis och helt fritt från de kraschar jag upplevde med office 2007 + windows vista thumbdown.gif
aanderss
skall tala med en kompis i morgon som har en databutik om jag behöver uppdatera
aanderss
skall kanske få nytt office i morgon
Alba
CITAT (aanderss @ 18-02-2009, 18:08) *
får inte du förfrågningar med då



Jag klicka bort rutan så den kommer inte mer.
CITAT (*Stintan* @ 18-02-2009, 20:33) *
Men jag fattar fortfarande inte varför ni får såna meddelanden om programvaran fanns med från början.



fattar inte jag heller.

CITAT (Markus_H @ 18-02-2009, 22:16) *
Ofta får man en "testversion" av office när man köper en ny dator sen får man själv förlänga sin licens och välja vilket officepaket man vill köpa (så hände mig iaf, efter 3 månader trail period så upphörde det helt).

Nu kör jag Open office.org på svenska! Helt gratis och helt fritt från de kraschar jag upplevde med office 2007 + windows vista thumbdown.gif



Jag har ju köpt mitt Office separat ( On Off) ....inte ihop med datorn.
aanderss
[quote name='Alba' date='19-02-2009, 09:48' post='977486']
Jag klicka bort rutan så den komemr inte mer. Jag vet inte om det var det som gjorde att jag då fick "nytt" Hot Mail.

hur klickade du bort ikonen?
Alba
Nu minns jag inte riktigt men finns det inte en ruta "visa inte igen" eller något liknande.
aanderss
CITAT (Alba @ 19-02-2009, 20:11) *
Nu minns jag inte riktigt men finns det inte en ruta "visa inte igen" eller något liknande.

den har inte jag hittat. men du lär nog bli påmind om 30 dagar då de markeras med att de inte är äkta.
aanderss
har skaffat open office
Alba
CITAT (aanderss @ 20-02-2009, 12:40) *
har skaffat open office



Vad är det för skillnad på Open Office och Office 2007 ?
aanderss
CITAT (Alba @ 20-02-2009, 12:50) *
Vad är det för skillnad på Open Office och Office 2007 ?

lite annerlunda skrivprogram och lite andra program
Piccante
CITAT (Alba @ 20-02-2009, 12:50) *
Vad är det för skillnad på Open Office och Office 2007 ?

Open office är gratis och påminner ganska mycket om word/ excel (dock inte som word 2007 som har helt nytt utseende). Om man kan eller åtminstone är lite van vid word och excel så lär man sig använda open office på 2 min för de har i stort sett samma funktioner.
aanderss
CITAT (Markus_H @ 20-02-2009, 17:47) *
Open office är gratis och påminner ganska mycket om word/ excel (dock inte som word 2007 som har helt nytt utseende). Om man kan eller åtminstone är lite van vid word och excel så lär man sig använda open office på 2 min för de har i stort sett samma funktioner.

mm de är mycket snarlika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon