Ralf
Jag köpte en kamera i maj förra året. Det var en Pentax K200 systemkamera. I december pajjade den. Jag skickade in den till den verkstaden som NetOnNet anlitar den 19 december. Jag fick tillbaka kameran den 27 januari. Dom skriver på följesedeln att kameran varit på verkstad i Tyskland och att dom bytt kretskort och justerat den.
Börjar använda den omedelbart, men undrar om nåt e fel. Efter att ha läst instruktionsboken igen inser jag att det är fel på kamera igen! Annat värre fel. –ja det var ju tråkigt säker NetOnNet, då får vi laga den med förtur! Bra tänker jag och skickar in kameran igen till dem den2 februari. Sen ringde jag, reparatören sjuk. Mailade NetOnNet o sade att jag vill ha kompensation nu för detta trassel och gav förslag på kompensation (detta brev har dom inte svarat på, men alla andra brev!). Idag fick jag reda på att kameran igen är i Tyskland. Nån förtur kan det inte bli frågan om då detta är en ny reparation sade verkstaden.

Hävande av köp nu
I slutet på nästa vecka har det gått över 2½ månad. Det är en för lång reparationstid anser och vill häva köpet. Då säger NetOnNet att de anser detta vara två reparationer! En reparation brukar ta 2-3 veckor och nu har jag bara varit av med kameran 2 veckor och 2 dagar. Att kameran nu denna vecka först är iväg skickad till tyskland och jag alltså inte kommer få tillbaka den inom 3 veckor ignorerad dom.
Tänk om detta varit i semestertider! ohmy.gif

Hur som helst ska jag försöka gå vidare nu, o få köpet hävt.

Till er andra som funderar på att handla på NetOnNet säger jag, undvik det!
nelly.trott
Jag hade liknande problem fast med en telefon som är ännu värre än kameran dock skrev jag ut vad konsumentverket skriver och gick ditt med min stor gap ! vips så hade jag pengar i handen ! tyvärr så är det jo så att man måste kämpa för sina skrivna i lagen rättigheter och visst är det trist som bara den.

Nu mera är jag van för jag har nog en föbannelse över mig, för så fort jag köper nåt så e det fel på det och jag måste antingen byta ut eller lämna tillbaka och köpa på ett annat ställe för det inte finns i den färgen jag ville ha , Det slår aldrig fel at det blir ett fel när jag beställer eller köper nåt tom kaffe en J¤#%&¤ Mc Donalds sad.gif
Tosan
Ja sånt där är ju aldrig kul, och man ska faktiskt inte behöva bråka tycker man.

Själva har vi handlat mycket från Netonnet och aldrig haft några bekymmer om det varit nåt knas, en del grejjer har de skickat nytt direkt så har vi fått skicka tbx den felaktiga i det paketet, och annat har de returnerat så fort de fått den defekta. Enda ggn det varit lite strul var med svärfars tv som gick sönder och han hade kastat kartongen, så han hade inget att skicka den i och fick försöka få tag i en kartong först.
Så det rådet vill jag ge er, spara alltid originalkartongen så länge det är garanti kvar.
Tobb
När jag skickade in min kamera för att få displayen lagad tog det drygt två månader. Visserligen fungerade den efter. Men det är nog den tiden man får förvänta sig som vanlig konsument.

Jag vet inte vad konsumentköplagen säger, men de Net On Net bode ju kunna vara lite bussiga smile.gif
Meriona
Dustin är ännu värre, där handlar jag ALDRIG igen. De slarvade bort min dator (eller tappade den) när den var inne för garantireparation. Första 10 samtalen så höll de på med den, den skulle bara skickas. Men plötsligt ville de erbjuda mig en annan för att den inte var påbörjad. Öh va? När jag inte ville ha den de erbjöd mig utan en bättre (betala mellanskillnad såklart) så ändrade de buden 4-5 gånger. Varje gång jag sade ja, så hade de ändrat sig och gav mig ett nytt bud. Tillslut fick jag en jag var nöjd med men vi var utan dator i 2 månader och de var så otrevliga så det inte var klokt. Usch för såna där stora aktörer på marknaden, vi små köpare betyder ingenting!
Min kamera köpte jag på Inet (i butik) och den har inte pajat ännu tackolov... För vem vet om de är bättre? confused.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Meriona jag lärde känna Inet data när jag köpte en dator förra året. Datorn bara krånglade och till slut hittade Jag felet, inte dom.

Och dom var rent av otrevliga. Har köpt där förut en hel del men nu är jag väldigt tveksam.
Meriona
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-02-2009, 13:42) *
Meriona jag lärde känna Inet data när jag köpte en dator förra året. Datorn bara krånglade och till slut hittade Jag felet, inte dom.

Och dom var rent av otrevliga. Har köpt där förut en hel del men nu är jag väldigt tveksam.


Fy nej! Hoppas då kameran håller! sweatingbullets.gif Var ska man handla egentligen, vad man hör så är ju både Siba och Elgiganten lika krångliga.... Måste man vara händig själv för att våga köpa elektronik nu för tiden? ranting.gif De karlar som är duktiga på att fixa sånt växer ju inte på träd på äktenskapsmarknaden heller för den delen.... whistling.gif
Huggorm
Det finns en anledning till att lågprisbutiker kan hålla låga priser. Vill man ha service får man vara beredd att betala för den, så illa är det
nelly.trott
Det handlar nog inte om låg eller normal pris butik- då jag själv tycker att i exklusiva butiker jobbar en hel del socialkompetens befriade människor där med tyvär och då undrar man vad man har betalt för ??? Jag antar att det är nog precis som med alla andra lagar att de får man lära sig själv och på så sätt skydda sig med det. det är det ända sättet att få ut så mycket av så lite som finns....

Blomstertanten
Hur har det gått ???? Har det hänt nåt mer ???
Vi vill ju ha rapport !
Ralf
Netonnet ringde onsdags och lovade och ta tag i var min kamera är.
Jag sade att jag visste det, att den skulle skickas idag från Tyskland till den svenska verkstaden som skulle kolla den och sen skicka den till mig…. Och ja sade att jag begärt att den skulle kunna skickas direkt till mig med il-frakt men att verkstaden vägrat gå med på det.
Och sen sade jag att på lördag är det båtmässa och då hade det varit trevligt med vidvinkelobjektivkamera...

Killen lovade återkomma på eftermiddagen och det gjorde han . Han hade pratat med Pentax i både Sverige och Tyskland och dom lovade att skicka kameran direkt till mig med bud, så jag skulle ha den imorgon, kanske på fredag.
Sen frågade jag om kompensation som jag efterfrågat i ett mail, jag hade föreslagit ett 300 mm zoom-objektiv som kostade 1995:-, att dom skulle bjuda mig på det. (Detta mail hade de för övrig ej svarat på).

-ehhh det kan jag nog inte gå med på (tror han ville ge mig presentkort på 200:-,känndes det som)
-jag ska lyssna med chefen,
- ehh han sade nej.
-Ok sa jag då får jag nog driva detta vidare. Jag förklarade att jag varit av med kameran i nästan 10 veckor vilket nästan motsvarar en värdeminskning på 1000 kr och att jag tillbringat flera timmar i telefon.
-ok, får jag undersöka detta o återkomma inom två timmar?
-ja visst svarade jag.
Killen ringde igen inom 5 minuter och sade att de skulle skicka ett objektiv samma dag.

Visst ett teleobjektiv för 1600:- (dom har sänkt priset nyligen) är nog inget lyxobjektiv men ändå.

Sen
Tror jag att de bara tog tag i detta för förra veckan skickade jag ett rekommenderat pappersbrev med mottagningsbevis och sen ringde jag igår utan o säga vem jag var o frågade hur fort de tog tag i alla brev. Svaret blev att det gjorde dom inom några dagar. –vad bra sade jag och la på telefonluren. Kanske gick de igenom sin brevhög lite noggrannare då.

Hur som helst idag kom kameran och ett 300 mm zoom-objektiv. Nu skiner solen och jag har fotat!
Men jag tycker inte en reparation ska ta så här lång tid!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon