Jag köpte en kamera i maj förra året. Det var en Pentax K200 systemkamera. I december pajjade den. Jag skickade in den till den verkstaden som NetOnNet anlitar den 19 december. Jag fick tillbaka kameran den 27 januari. Dom skriver på följesedeln att kameran varit på verkstad i Tyskland och att dom bytt kretskort och justerat den.
Börjar använda den omedelbart, men undrar om nåt e fel. Efter att ha läst instruktionsboken igen inser jag att det är fel på kamera igen! Annat värre fel. –ja det var ju tråkigt säker NetOnNet, då får vi laga den med förtur! Bra tänker jag och skickar in kameran igen till dem den2 februari. Sen ringde jag, reparatören sjuk. Mailade NetOnNet o sade att jag vill ha kompensation nu för detta trassel och gav förslag på kompensation (detta brev har dom inte svarat på, men alla andra brev!). Idag fick jag reda på att kameran igen är i Tyskland. Nån förtur kan det inte bli frågan om då detta är en ny reparation sade verkstaden.
Hävande av köp nu
I slutet på nästa vecka har det gått över 2½ månad. Det är en för lång reparationstid anser och vill häva köpet. Då säger NetOnNet att de anser detta vara två reparationer! En reparation brukar ta 2-3 veckor och nu har jag bara varit av med kameran 2 veckor och 2 dagar. Att kameran nu denna vecka först är iväg skickad till tyskland och jag alltså inte kommer få tillbaka den inom 3 veckor ignorerad dom.
Tänk om detta varit i semestertider!
Hur som helst ska jag försöka gå vidare nu, o få köpet hävt.
Till er andra som funderar på att handla på NetOnNet säger jag, undvik det!