Boel z4
Detta är tydligen nåt som blev över när vi isolerade skorstenen (?) men visst skall det vara bra att blanda i jord när man planterar? Nån som har testat?
Vad ÄR det för nåt förresten?
Kjellepelle
Hej, sökte på kul på www.google.se , fick 381 träffar. Det är ett mineral som kan användas som jordförbättring och som underlag i terrarier. Köp en orm.
Betty
"Vermikulit är ett mineral som sväller i värme. Fuktas för att blandas med frön som ska gå igenom en köldbehandling i kylskåp och är utmärkt att blanda i jorden så att den blir porös och luftig. Är ganska rikt på kalium."
Jag skrev av dessa rader ur Ulla Hasselmarks Fröbok.
nilla
Jag använder vermikulit i jorden till mina pelargoner, ungefär 50-50. Har en känsla av att sand funkar lika bra men har man den tillhands kan man ju testa.
Speciellt sticklingar verkar glada över den.

Gunilla
kerstin z5-6
spar den ! Blandad med såjord är den ett utmärkt medium vid frösådder -håller jorden luftig
Boel z4
Tack ska ni ha, jag kan ju testa mig fram nu när jag fått bekräftat att det faktiskt är nåt man kan blanda i jord!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon