tepa
Hej

Jag skojade lite idag. Jag kan inte ta bilder med min mans helsystemkamera. Jag får begagna vår gamla halvsystemare, bara att trycka på "automat", så blir det bra bilder. Duger åt mig. Hade behövt ta lite närbilder av en krukväxt ikväll. Men maken var inte hemma. Sade att han är ute och raggar brudar. Men jag skojar ju bara... Hur väl känner ni er make ? Skulle han kunna "vara ute och ragga brudar ?" Jag är ju hundra på att MIN inte gör det, men det kommer ju alltid fram att någon alltid har gjort det, och frun är helt ovetandes...
Ni har väl läst om engelska herremannen, som släppte taget om sin barnvagn för att kyssa älskarinnan ? Barnvagnen med två små barn for i vattnet. Ena barnet omkom. Frun hade ingen aaaaning om sin mans kärlekshistoria.

Hälsn Tepa
Motti
Min man är egen företagare och är ute och reser en hel del ,även ute i Europa på mässor osv,han tycker en del "försäljare "bär sig för jäkligt åt /lindrigt sakt ) !en del kan ha bebisar hemme på ett par månader eller så ,men gå gärna på "horhus "och betalar för "det " och åker sedan hem som inget har hänt en del lägger ut tusentals kronor på så kallat "dåliga fruntimer !Jag har aldrig en dag tvivlat på min gubbe därför att han berättat vad han gjort och inte gjort,han har varit väldigt öppen med vad som hänt på hans resor!Men som han säger ,en man som kommer hem med "dyra ! pressenter han har alltid dåligt samvete,så se upp !kommer din man hem med dyra pressenter då har du all anledning att var på din vakt! En man med rent mjöl i påsen har ju ingen anledning till att köpa dyra pressenter med sig hem !eller ?Ja det får ju var och en tolka som de vill-Men gubben säger !ju dåligare samvete de har ju dyrare pressenter köps det!
Och han har varit med i över trettio år.Fy attan vad en del män bär sig illa åt på sådana resor nono.gif
tepa
Hej

Det är ju det som är så skrämmande, frun har ingen aaaaning... Men vilken historia att få reda på det, ens eget barn omkommer i och med att maken kysser sin älskarinna och släpper taget om barnvagnen. Undras hur den där engelska frun mår.. Och undrar hur det gick med äktenskapet...?

Hälsn Tepa
Monaxe
CITAT (tepa @ 21-02-2009, 01:57) *
Hej

Det är ju det som är så skrämmande, frun har ingen aaaaning... Men vilken historia att få reda på det, ens eget barn omkommer i och med att maken kysser sin älskarinna och släpper taget om barnvagnen. Undras hur den där engelska frun mår.. Och undrar hur det gick med äktenskapet...?

Hälsn Tepa



Fast just den där historien med barnvagnen och älskarinnan, är inte det en skröna?

Obs inget försvar för otrogna män/kvinnor, bara en fundering över nämnda historia.
tepa
Skröna eller inte, det är vad som stod på Aftonbladet....

Mvh Tepa
Monaxe
CITAT (tepa @ 21-02-2009, 03:16) *
Skröna eller inte, det är vad som stod på Aftonbladet....

Mvh Tepa


OK, då är det en ruggig historia somingen inblandad kan må speciellt bra i....
Monica M zon 4
Jag är också 100 % säker på att min man inte har nån annan. Han ser liksom inte andra kvinnor. Däremot kan han bli helt tagen av snygga bilar, motorcyklar och såna prylar. Jag brukar säga att jag kommer som nummer 3 i hans liv. Först flygplanet, sen porschen och sen jag! Fast han brukar påstå att jag är nummer ett. För planet och bilen kan inte laga mat! giggle.gif

Minns en gång när vi kollat på nån intervju av nån snygg kändis på tv. I bakgrunden svischade nån mc förbi. Då flög han upp ur soffan och nästan skrek: Såg du mc?! Det måste ha varit en..... Snyggingen i förgrunden tror jag inte han registrerade alls.

Själv har jag fullt upp med att hinna med att ta hand om min man. Bara tanken på att smussla och pussla för att träffa en älskare gör mig alldeles matt. När i hela friden skulle jag hinna med det? Den lilla fritid jag har över pysslar jag hellre med min trädgård och mina sådder. Dessutom, varför trassla till livet och tro att allt blir bättre om man börjar om med nån ny karl? Nu när man äntligen börjar få ordning på den man har?! whist.gif
tepa
Ha ha, Monica M ! Du har alldeles rätt. Nu när man äntligen fått ordning på.... Min karl kanske nog kikade förut på bikinibrudar vi passerade, men nu, om jag frågar, såg du bruden, svarar han, "vilken brud? " Hon där vi just passerade ! Han brukar svara, att han inte tittar på sådana längre, sen han hittade mig ! Jag VET ju att han inte är intresserad av andra, men brukar ändå skoja med honom litet. Varje fredag far han till en kompis och bygger radio-styrt flyg-sats. Brukar säga att "är det säkert att du verkligen far till Micke?" Han bara skrattar och säger, att ja, du får väl se sen när jag kommer hem med sugmärken osv. Men jag blev faktiskt lurad en gång, på åttitalet. Varje gång den dåvarande hade tagit en par för mycke, så sa han att han hade en brud i Tammerfors. Men sen när han var nykter sa han att han bara skojade. Det var min ungdomskärlek, och jag var nog alltför naiv då. Det kom fram att det stämde, när vi fick telefonräkningen, den var så hög. Jag ringde telefonbolaget, visst hade det ringts en massa från vårt nummer, riktnummer 033, Tammerfors... Det var inte enda orsaken till varför vi separerade, vi gick helt enkelt skilda vägar, med skilda intressen ...osv.Vi var nog för unga, var bara 17 när vi blev ihop. Men jag hade DÅ aldrig kunnat tro....

Hälsn Tepa
Blomstertanten
Man kan ju aldrig vara 100 % säker på någon annan ! Däremot är jag helt säker på mej själv, att jag aldrig ens skulle komma på tanken att vara otrogen !
skogstroll
samma här, även om det tog slut skulle jag nog inte leva med några andra än med mina blommor, min katt och min sköldpadda. men så är det väl med dåliga erfarenheter kanske
nelly.trott
jag undrar om någon skulle våga säga sanningen utan att bli rädd för att man blir dömd som en dålig människa ??? här ahahahahh iom frågan i tråden....
Sedan undrar jag också ?? om nu h*n är otrogen ... det breror jo oftast på nånting
*dåligt hemma (tjat, bråk, osv)
*sk gubbsjuka, åldrandet kan också vara en anledning
*karaktär är också en av de
* att känna sig behövd (missförstå mig rätt här) att nån bry sig om en och eftertraktar en att känna sig sexy och attraktiv (det man kanske inte får hemma)

ja, det finns en hel del här att tänka igenom innan man dömmer en för otroghet för tro mig det kommer inte från luften !
Eva-Helene
Jag har aldrig varit otrogen. Därmed inte sagt att jag inte "hämtat aptit" någon annanstans - på det viset att jag har fantiserat eller småflörtat med en annan karl än den jag hade. Men hoppa i säng eller ens hångla eller kyssa en annan - nej absolut inte! Inte ens när han gjorde det.
nelly.trott
CITAT (Eva-Helene @ 21-02-2009, 17:16) *
Jag har aldrig varit otrogen. Därmed inte sagt att jag inte "hämtat aptit" någon annanstans - på det viset att jag har fantiserat eller småflörtat med en annan karl än den jag hade. Men hoppa i säng eller ens hångla eller kyssa en annan - nej absolut inte! Inte ens när han gjorde det.

Det var mycket bra skrivet !!!
Pia L
" Brukar ni vänstra...?"

Nej, jag "brukar" inte vänstra, men jag har gjort det en enda gång och det är det bästa jag gjort.
Men "vänstra"??
Som nelly.trott skrev, det finns oftast en anledning till en otrohet, min anledning var ett 23 år långt förhållande som redan från början var ganska kärlekslöst och slutade med 9 år i ofivilligt celibat utan någon som helst närhet från den jag var gift med.
Efter dom 9 åren så bestämde jag mig för att jag måste ta mig ur förhållandet och mitt sätt var att vara otrogen, dumt nog så trodde jag att jag skulle känna sådana skuldkänslor så att jag på det sättet skulle kunna tala om för min man att jag ville skiljas.
Men just den man jag hittade för det "uppdraget" kändes så fruktansvärt rätt så att skuldkänslan uteblev, med mycket stöttning från mina närmaste vänner så tog jag mig slutligen i kragen och talade om att jag ville skiljas, sedan dess så är jag och mitt ex. mycket goda vänner.
Mannen jag var otrogen med är samme man som jag nu ska gifta mig med till sommaren, min själsfrände, den som får mig att känna mig älskad och åtråvärd.....mitt allt på jorden wub.gif

Varsågoda, döm mig bara, utan att ha varit i min dåvarande situation så begär jag inte att någon ska förstå....men det bjuder jag på.
Det var det bästa jag gjort.
nelly.trott
CITAT (Pia L @ 21-02-2009, 17:30) *
" Brukar ni vänstra...?"

Nej, jag "brukar" inte vänstra, men jag har gjort det en enda gång och det är det bästa jag gjort.
Men "vänstra"??
Som nelly.trott skrev, det finns oftast en anledning till en otrohet, min anledning var ett 23 år långt förhållande som redan från början var ganska kärlekslöst och slutade med 9 år i ofivilligt celibat utan någon som helst närhet från den jag var gift med.
Efter dom 9 åren så bestämde jag mig för att jag måste ta mig ur förhållandet och mitt sätt var att vara otrogen, dumt nog så trodde jag att jag skulle känna sådana skuldkänslor så att jag på det sättet skulle kunna tala om för min man att jag ville skiljas.
Men just den man jag hittade för det "uppdraget" kändes så fruktansvärt rätt så att skuldkänslan uteblev, med mycket stöttning från mina närmaste vänner så tog jag mig slutligen i kragen och talade om att jag ville skiljas, sedan dess så är jag och mitt ex. mycket goda vänner.
Mannen jag var otrogen med är samme man som jag nu ska gifta mig med till sommaren, min själsfrände, den som får mig att känna mig älskad och åtråvärd.....mitt allt på jorden wub.gif

Varsågoda, döm mig bara, utan att ha varit i min dåvarande situation så begär jag inte att någon ska förstå....men det bjuder jag på.
Det var det bästa jag gjort.


Bra jobbat Pia !!!!
Tänk att du ändå kom ur det som många lever än idag med !
Du är en stark kvinna !!!! Bra för dig !!!
godanro
CITAT (Pia L @ 21-02-2009, 17:30) *
" Brukar ni vänstra...?"

Nej, jag "brukar" inte vänstra, men jag har gjort det en enda gång och det är det bästa jag gjort.
Men "vänstra"??
Som nelly.trott skrev, det finns oftast en anledning till en otrohet, min anledning var ett 23 år långt förhållande som redan från början var ganska kärlekslöst och slutade med 9 år i ofivilligt celibat utan någon som helst närhet från den jag var gift med.
Efter dom 9 åren så bestämde jag mig för att jag måste ta mig ur förhållandet och mitt sätt var att vara otrogen, dumt nog så trodde jag att jag skulle känna sådana skuldkänslor så att jag på det sättet skulle kunna tala om för min man att jag ville skiljas.
Men just den man jag hittade för det "uppdraget" kändes så fruktansvärt rätt så att skuldkänslan uteblev, med mycket stöttning från mina närmaste vänner så tog jag mig slutligen i kragen och talade om att jag ville skiljas, sedan dess så är jag och mitt ex. mycket goda vänner.
Mannen jag var otrogen med är samme man som jag nu ska gifta mig med till sommaren, min själsfrände, den som får mig att känna mig älskad och åtråvärd.....mitt allt på jorden wub.gif

Varsågoda, döm mig bara, utan att ha varit i min dåvarande situation så begär jag inte att någon ska förstå....men det bjuder jag på.
Det var det bästa jag gjort.

Det var bra att ni skilde er. Bra både för dig och din karl. Bättre det än att vara "levande död". Dömmer dig inte. Man vet aldrig om det kommer att hända en själv.
Huggorm
Jag jobbade ett tag ihop med en äldre herre som tidigare arbetat för ett större företag som hade många uppdrag utanför landets gränser. Denne herre reste jorden runt, och som hobby testade han de prostituerade från alla dessa länder för att ta reda på vilka som var de bästa. Frugan där hemma fick förstås aldrig veta något.

Vilka som var bäst? Brasilianskorna samt ungerska zigenerskor enligt honom
Monica M zon 4
Jag kanske borde tillagt att jag dömer absolut ingen som varit otrogen nån enstaka gång. Vid min ålder har man sett mycket och vet att allt behöver inte vara av ondo. Att inleda ett förhållande för att få kraft att ta sig ur ett annat förhållande, där det kanske förkommer både misshandel, missbruk och psykisk terror, behöver inte vara fel. Anser jag.

Därmot tycker jag det är helt fel att ha en älskare/älskarinna år ut och år in. Eller vänstra på fyllan på firmafester och liknande. Nån stans får man väl bestämma sig för vem man vill dela sitt liv med? Och karlar som besöker prostituerade har jag svårt att förlåta också.
Whiskuchi
CITAT (Eva-Helene @ 21-02-2009, 17:16) *
Jag har aldrig varit otrogen. Därmed inte sagt att jag inte "hämtat aptit" någon annanstans /.../

Precis, jag tycker det är okej att dregla över menyerna på restaurang så länge man äter hemma wink.gif

Jag kan inte säga helt säkert att min karl aldrig skulle vara otrogen eller ens att jag själv aldrig skulle kunna vara det, vem vet vad framtiden bär med sig? Däremot kan jag säga att jag inte tror att han varit otrogen eller skulle kunna vara det, och att jag tror att jag alltid kommer vara honom trogen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon