Pius
Är det nån som vet hur snabbt ett vykort från Kanarieöarna kommer fram till Sverige? Hur många dagar det kan ta?

Pius
EKLO
För mina tog det ungefär en vecka.

Aqvakul
Från de stora öarna brukar det bara ta några dagar.
Pius
Hm, då undrar jag vad jag ska svara min gamla arbetskamrat. De åker på lördag den 7/3 och kommer hem en vecka senare, är på jobbet den 16/3 igen.

Saken är den att hon och en annan jobbarkompis har blivit ihop och tänkte skicka ett kort från Kanarieöarna till de på jobbet för att informera dem om läget. naughty.gif

De vill ju gärna att kortet ska komma före de är tillbaka så "de hinner ojja sig klart som hon sa" rotfl.gif

Men om de genast skickar kortet när de landar så borde det väl ha kommit under veckan de är på semester hoppas jag.

Pius
Aqvakul
Jag hade skickat två kort direkt. Det andra hade jag skickat hem till mig själv för att ha koll på postgången, vilket kan kännas bra när man kommer tillbaks till jobbet.
Uggi
Du skall även vara noga med att posta på så postala brevlådor som möjligt, ej på ev. hotell där de inte är så noga att de töms regelbundet. Lycka till!!
Pius
CITAT (Aqvakul @ 03-03-2009, 15:08) *
Jag hade skickat två kort direkt. Det andra hade jag skickat hem till mig själv för att ha koll på postgången, vilket kan kännas bra när man kommer tillbaks till jobbet.


Då ska jag säga till henne det. Och om hon själv inte har fått kortet så kan hon ju leka vaktmästare och kolla posten före den uttdelas i huset. giggle.gif

Pius
Red Top
Kan hon inte skicka kortet från flygplatsen i Sverige, innan hon åker? Då kan hon ju vara ganska säker på att det kommer fram cool.gif
Österläge
Ett tips är att lägga vykortet i ett kuvert o skicka, särskilt utomlands men även i Sverige brukar brevbärare vara snabbare med "riktiga" brev i kuvert än med vykort, vykort har inte lika hög prio...
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 03-03-2009, 20:00) *
Kan hon inte skicka kortet från flygplatsen i Sverige, innan hon åker? Då kan hon ju vara ganska säker på att det kommer fram cool.gif

känns som lite "fuskigt"... giggle.gif
Gossen Ruda
Tycker att den mesta posten från öar och även turistöar verkar gå via flaskpost av hastigheten att döma.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 04-03-2009, 13:31) *
Tycker att den mesta posten från öar och även turistöar verkar gå via flaskpost av hastigheten att döma.

Jag har inte haft några problem med post från Kanarieöarna eller Madeira. Däremot är Italien ibland mindre pålitligt. (mycket vilda strejker)
Gossen Ruda
Min brorson var på Kos en vecka. En av dom första dagarna skickade han ett vykort till mig. Han var hemma före jag fick vykorten. Förmodligen hade jag fått det tidigare om han lagt på det på Landvetter. laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 04-03-2009, 16:43) *
Min brorson var på Kos en vecka. En av dom första dagarna skickade han ett vykort till mig. Han var hemma före jag fick vykorten. Förmodligen hade jag fått det tidigare om han lagt på det på Landvetter. laugh.gif

Nej, de grekiska öarna är inte heller några höjdare. En del resebyråer erbjuder egen postservice därifrån.
Motti
Vet att en del resebyråer tar vyckort och skikar med nästa charterplan hem,kom inte i håg men tror det var Fritidsresor ?när vi var på Teneriffa lämnade vi våra vykort på reseledarnas kontor(där man beställer utflyckter osv) och så såg de till att de kom med första plan hem till Sverige,det fungerade bra,vi kom hem före korten tummenupp.gif

Motti
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon