AnnaFo
Har en kruka med klockranka nere i potatiskällaren där det är mörkt och ca +4 grader.
Nu såg jag att den skjutit mängder av vita skott, 30-40 cm. blink.gif

Jag har en verkstad med fönster och 8-10 grader dit jag skulle kunna flytta den men hade hoppats att den skulle sova fram till april, maj då jag har möjlighet att låta den växa. Klarar den att jag klipper ner den upprepade gånger hela våren fram till dess att jag kan ta ut den och låta den börja växa? confused.gif
Maggan H
CITAT (AnnaFo @ 08-03-2009, 09:54) *
Har en kruka med klockranka nere i potatiskällaren där det är mörkt och ca +4 grader.
Nu såg jag att den skjutit mängder av vita skott, 30-40 cm. blink.gif

Jag har en verkstad med fönster och 8-10 grader dit jag skulle kunna flytta den men hade hoppats att den skulle sova fram till april, maj då jag har möjlighet att låta den växa. Klarar den att jag klipper ner den upprepade gånger hela våren fram till dess att jag kan ta ut den och låta den börja växa? confused.gif

Nja det vete katten, jag hade nog satt den i ett fönster åtminstone och hållit efter den lite i taget där. Umeå dröjer ju med våren ännu ett tag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon