Azur
Har en gigantisk gran jag behöver bli av med. Den står lite illa till, inom fall-avstånd från två hus och en tele-ledning, men det finns fria fällriktningar. Eftersom den verkligen är gigantisk (stamdiameter i brösthöjd är väl 60-70 cm cirka) skulle jag gärna få resterna bortforslade, och det går nog inte komma fram dit med nån större skogsmaskin.

Vad vore ett rimligt pris för ett sånt jobb?

Jag har fått en offert om 3600:-, låter det rimligt?
Huggorm
Jag tycker det låter helt okay. Det är rätt mycket jobb att ta ner en gran där det är trångt, det är inte säkert dom vågar fälla den utan kanske plockar ner den bit för bit. Sedan blir det enorma mängder grenar och stock av en såpass stor gran, det kanske inte räcker med en lastbil för att få iväg allt
KURT
Finns det fri fällriktning så kostar det kanske ca 1000 kr att få den fälld. Men eftersom uppsågning och bortforsling är ett mycket större jobb, så kan nog 3600 kr vara rimligt.
Azur
OK, då vet jag. Tackar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon