Full version: Löven i säckarna
Pius
I höstas läste jag att man kunde kompostera löv genom att lägga dem i plastsäckar över vintern. Så jag provade med två säckar, jag gluttade i dem igår och löven har i och för sig sjunkit ihop men så värst nedbrutet tyckte jag inte det såg ut.

Vad kan jag använda det till? Skulle jag kunna ha det i botten på stora krukor? Det gäller att få undan dem innan min sambo får syn på dem och kör dem till återvinningscentralen. giggle.gif

Pius
Sussie F-Flower
rotfl.gif Har du gömt säckarna....? naughty.gif giggle.gif

Jag har också två sopsäckar med löv.... Inte har det hänt något inte... Det tar nog längre tid än en vinter.

Jag ska blanda ner mina löv i en rabatt som ännu inte är färdig.

Visst borde du väl kunna blanda ner löven i stora krukor också.. men jag skulle nog inte lägga dom i botten. Jag resonerar som så att "näringen" rinner/sjunker neråt och har du löven i bottnen så måste rötterna också vara där för att kunna tillgodogöra sig den näring som blir.



Pius
CITAT (Sussie F-Flower @ 22-03-2009, 13:50) *
rotfl.gif Har du gömt säckarna....? naughty.gif giggle.gif

Jag har också två sopsäckar med löv.... Inte har det hänt något inte... Det tar nog längre tid än en vinter.

Jag ska blanda ner mina löv i en rabatt som ännu inte är färdig.

Visst borde du väl kunna blanda ner löven i stora krukor också.. men jag skulle nog inte lägga dom i botten. Jag resonerar som så att "näringen" rinner/sjunker neråt och har du löven i bottnen så måste rötterna också vara där för att kunna tillgodogöra sig den näring som blir.


Jag får nog också gömma dem vidare i en rabatt. flirting.gif Annars åker de iväg.

Ok då ska jag inte ha dem i botten på krukorna utan mittemellan. Eller kanske i en pallkrage som vi funderar att så grönsaker i.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon