Nauti
Det här är de växter jag odlar inomhus och vill ställa ut på balkongen nu eftersom jag inte längre har plats för dem inomhus, men jag vet inte om jag vågar ställa ut dem riktigt ännu. Temperaturen ligger som sagt kring 10°C. Är det någon av dessa som jag kan ställa ut?

-Majs 'Minipop'
-Blomman för dagen 'Heavenly blue'
-Ampeltomat 'Tumbling Tom'
-Kruktomat 'Vilma'
-Gurka 'Homemade pickles'

Chilisarna antar jag att det är för kallt åt än så länge och gräslöken den har redan åkt ut.
Alexander-VG-zon3
alla kan du ställa ut vid +10c (ta in vid frost). men huruvida dom kommer må på det, eller ge tillväxt, eller hur dom kommer svara på det är en annan fråga. överlever gör dom.

annars kan du nog vänta tills det att frostrisken är förbi och när det blir varmt på dagarna (över +20c i skuggan).
Nauti
Ja, de flesta blommar också så de kanske är ännu känsligare p.g.a. det. Jag tror att jag sätter ut ampeltomaterna i alla fall som jag har i en balkonglåda. De tar sådan plats att de går inte att ha kvar inomhus.

Tack för svaren i alla fall.
Nauti
Så nu är balkonglådorna utplacerade på balkongen tongue.gif Blev en hel del mer plats inomhus nu. Men ampeltomaterna som lutat mot väggen håller på att välta hela blomlådan när de inte har någonting att luta mot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon