Full version: Vad tror ni?
Esther_B
Hej!
Jag har alltid, alltid o alltid letad efter en fin långtidsblommande buske till min balkong som ska vara härdig, men det har aldrig blivit sig av tyvärr. Plötsligt slog det mig - Ölandstok. tog sticklingar för en månad sedan som precis har rotat sig. Vill ha dem i min balkong, men är det möjligt? de är ju så härdiga och tåliga har jag hört. min balkong vetter mot sydväst (stekande sol från kl 13 - 19, men jag vattnar flitigt). Under vintern dock kan temperaturen sjunka ner mot flera minusgrader (zon 3), men jag har möjlighet att skydda krukorna. Så vad säger ni? tror ni jag kan ha ölandstok i min balkong?
Mvh: Ester
Red Top
Hej Ester B!
Eftersom jag själv är lite tokig i allt, som går att odla i kruka googlade jag runt lite på din fråga. Som vanligt, när jag googlar om växter, hamnade jag tillbaka på Odla. Jag lägger in en länk till en artikel från 2007, om tokar. Det står bl a att det går bra att odla i kruka tummenupp.gif smile.gif
Tokar, Potentilla fruticosa
pebblelake
Dom används ibland av bonsai fantaster,så det borde inte vara nåt problem med en kruka.Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon