Full version: Vilken buske?
Modesty1971
Undrar vad det här är för buske? Undrar också om den ska klippas, dvs det som är brunt?
Katten maja
missade du inte ett kort g.gif annars är det lite svårt vetu wink.gif
Modesty1971
Helt rätt att kortet inte kom med! Men det var för stort så det gick visst inte att ladda upp. Så hur ska jag göra då?
KURT
CITAT (Modesty1971 @ 30-04-2009, 13:16) *
Helt rätt att kortet inte kom med! Men det var för stort så det gick visst inte att ladda upp. Så hur ska jag göra då?



Lägg det någon annanstans på nätet och klistra in länken t ex

http://imagevenue.com/
Danne031
Och spänningen den stiger...
Modesty1971
Tack för hjälpen Danne!
Hoppas jag lyckats få till det nu. Och så spännande buske är det nog tyvärr inte....men här är den i alla fall

http://img183.imagevenue.com/img.php?image...2_122_596lo.JPG
Ingrid Zon3
Hortensia, ser ut som klätterhortensia tycker jag.
Om du tycker att den måste bli mindre så ska den klippas på hösten, oktober sisådär. Fast förra årets blomställningar kan du liksom dra bort.

(PS: tycker mig ana en plantetikett allra längst ner på bilden. Hör den ihop med plantan så har du facit där smile.gif)
HelenJ
Jag tror också absolut på en klätterhortensia. Den får absolut inte klippas på våren, den blöder ihjäl.
Jag rekommenderar också att du kikar på etiketten, bara för säkerhets skull.
Modesty1971
Tack så mycket för hjälpen! Jo, det sitter en plantetikett där men den är några år gammal så den går inte att läsa. Så då rycker jag de gamla blommorna nu och klipper i höst alltså. Återigen, stort tack!
CillaM
Att det är en hortensia är ju klart men jag tycker inte det ser ut som en klätterhortensia ändå
Aqvakul
CITAT (CillaM @ 05-05-2009, 12:17) *
Att det är en hortensia är ju klart men jag tycker inte det ser ut som en klätterhortensia ändå

Jag tycker också att det mer ser ut som en "vanlig" hortensia...
Modesty1971
Ni har kanske rätt att det inte är en klätter, eftersom den sitter i en rabatt där det inte finns något stöd för den att klättra. Det är min första sommar med den här trädgården så därför är jag helt "lost" vad det är jag har i min rabatt. Eftersom jag fått så bra hjälp av er så kommer jag att återkomma snart med kort på ett par buskar till. Tack allihopa hittills!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon