Ragazza zon6
Jag ska plantera smultronplantor i odlingslådor. Jag har ganska många i landet som är inne på sitt 2a och 3e växtår. Vilken planta kommer troligast att ge mest skörd. En flyttad äldre planta eller en nyköpt. Det är viktigt att det blir något att plocka.

Blir väldigt glad över lite råd i frågan.

T
Bengt i Särö
CITAT (Ragazza zon6 @ 03-05-2009, 22:39) *
Jag ska plantera smultronplantor i odlingslådor. Jag har ganska många i landet som är inne på sitt 2a och 3e växtår. Vilken planta kommer troligast att ge mest skörd. En flyttad äldre planta eller en nyköpt. Det är viktigt att det blir något att plocka.

Blir väldigt glad över lite råd i frågan.

T


Hej Ragazza.

Köp nya men köp Rugen den tycker jag är bra och så det allra viktigaste Hasselfors planteringsjord.
Sedan skadar de inte om du tillför flytande näring när plantorna har börjat att växa
Liten77
Hej! Jag vet inte om jag egentligen kan svara på din fråga om vad som skulle ge bäst skörd, men jag ville bara säga att jag är grymt besviken på Rügen som jag satte för ett par år sedan. Visst blev det bär, och under ganska lång tid, men smaken var ingenting jämfört med de andra plantorna som vuxit vilda på tomten sen urminnes tider. Men du kanske kan blanda? Köp ett par, plocka ett par från tomten? Någon av plantorna måste ju ge bär!

MvH

Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon