Full version: Bakkers....fy fa.....
grynet
Hejsan...jag beställde Irisar från Bakkers,och dom kom idag....måste bara få visa hur "Irisarna" såg ut!!!! blir så förbannad ranting.gif ...hur kan man skicka något dylikt..torra små rotknölar,som inte ens kommer att ta sig eller överleva....men jag har skrivit mejl till dom,att jag godtar inte dom där knölarna...
MariaS
Ser ut som en TYPISK BAkker-leverans! Hade blivit mäkta förvånad om de sett mer levande ut....

Det är av denna anledningen vi avråder i samtliga trådar, att beställa från Bakker och Rosen-lust
CillaM
Fast.... när du ändå har dom, för jag tror du får behålla dom även om du reklamerar (det är det enda Bakker är bra på) så gör som så: lägg dom grunt i vatten och låt dom dra 1 eller 2 dygn. Sedan planterar du dom grunt (så att du ser knölarna) och vattnar i någon vecka eller två. Du har inget att förlora.
therese.kvist
Ser ut som döda skalbaggar!!!
Huggorm
CITAT (therese.kvist @ 04-05-2009, 21:13) *
Ser ut som döda skalbaggar!!!

Det tyckte jag med först. Stora, torkade skalbaggar som man köper i något exotiskt land och kokar soppa på laugh.gif
Ginger2
Såvitt jag kan se finns det gröna rotskott på knölarna. Man kan nog inte förvänta sig estetiskt tilltalande knölar efter en lång vinter.
messermark
Jag och mamma beställde från Bakker i år och vi fick fina plantor och lökar. Har tyvärr ingen bild... kan ordnas i morgon (inte på lökarna, de är planterade).
Vi beställde dalialökar, hängnejlikor, backtimjan och en annan sort jag inte kommer ihåg namnet på...
Sussgirl
Hej!

Tråkigt att dom skickar döda växter. irisar ska du köpa och plantera på hösten (augusti) om du ska köpa knölar.
Skickade efter irisar för ca 2 år sen av Bakker - 1 av 3 lever.
Är du intresserad av att köpa irisar så hör av dig till mig om du vill sambeställa (skicka pm).
Planerar en beställning till hösten men då från en riktig irisodlare.

Mvh Susanne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon