Susalusa
För nån månad sen planterade vi tre stycken funkia "Francee". Den ena var betydligt större än de andra två till en början. Men nu har den tappat sin färg och är mer ljusgul än grön. De andra två har dessutom växt förbi ganska ordentligt och är större nu. Det verkar som den har slutat växa också. Förstår inte vad som händer. De är planterade i samma rabatt och har samma jord- och väderförhållande. Kan den helt plötsligt vara på väg att dö, fast den växte så bra i början? Eller är det nåt skadeangrepp?? Kan inte se några djur eller nåt sånt på den.

Någon som har en kvalificerad gissning? help.gif
MariaS
vissa hostor är känsligare än andra för frost. din kan ha varit utsatt för frost och får då ett gulaktigt utsenede på bladen samtidigt som de börjar bli lite tunnare. Var inte orolig, den kommer igen i så fall.
Susalusa
Men om den blivit utsatt för frost, så borde ju de andra två också blivit det! Konstigt. Men jag väntar och ger den en chans att komma igen.
Bassam

Tack för frågan

Man kan kolla noga om finns ohyra eller mycieleum so kommer från svampen och kan kolla på rötter och sen vi kan bestämma bättre. obs: det händer hos mig ibland när jag ger växter mycket vatten. men de kommer igen , när jag börjar vattna bra dom .

H: Bassam
MariaS
CITAT (Susalusa @ 30-05-2009, 09:05) *
Men om den blivit utsatt för frost, så borde ju de andra två också blivit det! Konstigt. Men jag väntar och ger den en chans att komma igen.

Det var som jag sa, att olika hostor klarar olika med frost. De andra två är väl betydligt härdigare sorter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon