Full version: Vad tror ni?
netaave
Jag fick en mängd fröer från en generös odlait. Bl.a. drakmynta sen hade jag massor av aklejafrö själv.
Har suttit på jobbet och sett hur kommunen sår gräs i vägslänterna, dom blandar frö och jord och sprutar ut detta.
Jag blandade alltså de frön jag fick kvar sen jag sått i rabatten med jord i en kruka sen kastade jag ut det lite här o var i en grässlänt på baksidan, gjorde det precis mellan två regnväder så nu väntar vi med spänning på om det fungerar.
Fny
hoppas det funkar! tummenupp.gif
lenaandersson
CITAT (netaave @ 04-06-2009, 16:38) *
Jag fick en mängd fröer från en generös odlait. Bl.a. drakmynta sen hade jag massor av aklejafrö själv.
Har suttit på jobbet och sett hur kommunen sår gräs i vägslänterna, dom blandar frö och jord och sprutar ut detta.
Jag blandade alltså de frön jag fick kvar sen jag sått i rabatten med jord i en kruka sen kastade jag ut det lite här o var i en grässlänt på baksidan, gjorde det precis mellan två regnväder så nu väntar vi med spänning på om det fungerar.



kan nog bli fint om inte gräs och ogräs kväver dom små blivande plantorna.
netaave
CITAT (lenaandersson @ 04-06-2009, 18:16) *
kan nog bli fint om inte gräs och ogräs kväver dom små blivande plantorna.


Jag tror inte det för det är en del frösådda (självsådda alltså) blommor där redan o dom har ju klarat det.
Lupiner, prästkragar, bergsklint o aklejor så lite gullvivor o förgätmigej också.
Tanken va ju att blommorna skulle kväva gräset inte tvärtom, och ogräs finns inte i min trädgård whist.gif happy.gif
Piafia
Åh va kul med lite experiment! Det går nog bra ska du se! Aklejor är ju riktiga överlevare!
Jag har en dunge vid mitt hus, där växer vilda självsådda Aklejor. Alla färgvarianter från vita till djupt vinröda och blå. Både dubbla och enkla.
Jag blir alldeles vild när de blommar!
Drakmynta har jag aldrig sett!
Du har inte någon bild att lägga in!? yes.gif
Lycka till!
Piafia
netaave
CITAT (Piafia @ 05-06-2009, 11:01) *
Åh va kul med lite experiment! Det går nog bra ska du se! Aklejor är ju riktiga överlevare!
Jag har en dunge vid mitt hus, där växer vilda självsådda Aklejor. Alla färgvarianter från vita till djupt vinröda och blå. Både dubbla och enkla.
Jag blir alldeles vild när de blommar!
Drakmynta har jag aldrig sett!
Du har inte någon bild att lägga in!? yes.gif
Lycka till!
Piafia


Nej men det finns bilder på dom i kolonitråden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon