Full version: JAG ÄR ARG !
anncarlan
Hej !
Jag har beställt plant av Easyplant Garden ready i början av maj. När jag idag ringer och efterhör var min order tagit vägen får jag svaret "Allt är slutsålt, du får ingenting". Detta gör mig galen eftersom jag fått en orderbekräftelse och allts enligt mig borde fått min order. På över en månad har inget meddelande om någon slutförsäljning nått mig. Det är så dags nu att börja leta efter fina plantor !!
Jag är jättesur !
Är det någon som har erfarenhet av detta företags försäljningsmetoder ???
Alexander-VG-zon3
det var tur att du inte fick några, för detta företag är kända för att sälja ruttna eller ihjältorkade växter och växter av dålig kvalite. plus är dom väldigt väldigt dyra med tanke på kvaliten. sök på forumet så får du läsa hur dåliga detta företag är.
MariaS
CITAT (anncarlan @ 09-06-2009, 13:36) *
Hej !
Jag har beställt plant av Easyplant Garden ready i början av maj. När jag idag ringer och efterhör var min order tagit vägen får jag svaret "Allt är slutsålt, du får ingenting". Detta gör mig galen eftersom jag fått en orderbekräftelse och allts enligt mig borde fått min order. På över en månad har inget meddelande om någon slutförsäljning nått mig. Det är så dags nu att börja leta efter fina plantor !!
Jag är jättesur !
Är det någon som har erfarenhet av detta företags försäljningsmetoder ???

Låter som Easy Plant/Rosenlust i ett nötskal. Antingen får man döda växter eller ingenting. Ingenting är i alla fall billigare än att betala för dött!

Har föresten hänt att man ibland kan ha fått växter med liiiiite liv i, men då har det varit fel växt eller ogräs!
GME
Växter per post order är nog inge lätt, jag har vid några tillfällen handlat av hortogreen och det mästa har överlevt.
Senast blev det fel jag fick 2 stycken kiwi av samma kön trots att det utlovades en av varje kön vid beställning av 2, nåja jag har blivit lovad en tjej planta, den ena av killarna har dock inte visat några tecken på liv ännu. rostytem är hos visa avdears växter inte rotade, de är bara ompackade i pronsip så det är lite changsning att köpa av dem som på vilket ställe som hällst plantagen m.fl. de beskär träd och buskar innan leverans och detta då för att de inte ska brytas m.m. men beskärningen är lika bra som älgen här hos mig beskär så...

Beställde ifrån Bakker men efter en tid kom ett brev om begäran om förskottsinbetalning (jag hade via webben begärt att få betala mot postförskott) mycket skumt tyckte jag så jag ringde upp firman för att kolla att allt var rätt, då visade det sig att de vid ett vist belopp inte skickade mot PS till föstagångs handlande kunder ( det fram gick inte av deras sida och jag vet fortfarande inte vert gränsen gåt hmph...), jag blev sur och sa att det är klart att jag som föstagångs kund ville ha någon garanti på att få något levererat o.sv. o.s.v. så det hela slutade med att jag canselerade beställningen. Efter detta fick jag av grannen höra att växter skulle man inte hadla av dem, de vart i princip bara viset hö som kom fram! så tur var väll det tänkte jag smile.gif

Så etablerade lokala handelsträddgårdar, vist lite dyrare men jag tror att jag vinner i längden på det trots allt.
Nackdelen kan ju vara att de inte har det där nya spännande wink.gif
Meriona
Vad trist att det ska vara så här! Iallafall kan man ju rekommendera köp från Odla! För de sticklingar som inte varit fräscha får man ju ersättare (och mer därtill) direkt!

Toppen! wub.gif yahoo.gif
Christina i Taxinge~
Jag håller med om allt i denna tråd vad gäller helt usla ställen att handla på - Easy Plant Rosenlust & Bakker!

Men Hortogreen är ett seriöst företag med mycket fina plantor!
Skulle nåt vara fel därifrån är det inga problem att reklamera (har jag hört).
Själv har jag handlat från dem i 6-7 år nu och alltid varit nöjd! Hur ofta kan man säga det!?
Öht har jag handlat massor av växter via internet från Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Estland, England, Holland och kan ärligt säga att det aldrig varit några problem. Så nog kan man handla via internet utan rädsla för dåliga plantor.

Men som sagt - undvik EasyPlant & Bakker!

Gudrun i Göteborg
Tack för den här informationen. Ledsen för du drabbats, Anncarlan.
Piafia
Jag skickade också efter från Easyplant, väntade länge men vid en kontakt fick jag samma svar som du!
Urdåligt att de inte informerar!

Jag och kollegan har med annat resultat beställt från Odla bravo.gif
Vi är jättenöjda med alla plantor vi köpt härifrån!
Piafia
renate
Jag håller med Christina i Taxinge,Hortogree är en seriös plantskola med fin kvalitet på sina plantor.Dör någon planta eller har blivit fel är det bara att reklmera då får man en ny.Jag har varit kund där länge.Bakker eller Easy plant fundera jag inte ens på att handlar.Då hellre Plantagen eller Blomsterlandet.Om jag villha sommarblommar köper jag de på vår handelsträdgård ett stenkast härifrån.
Näcken
Även Cedergreens i Råå funkar bra att handla av via postorder, de har skickat riktigt fina rosor till mig iallfall
Carina s
Ingen tröst kanske!! men samma sak hände en bekant till mig som försökte att beställa från easy plants. Men Hortogreen kan du lita på, har handlat av dem i 10 års tid, tummenupp.gif har aldrig haft problem med dem.
paulalala
Hej! Jag beställde Rhododendron från Bakker, när de kom var det två små vissna plantor med gula toppar, vars rotsystem vuxit runt runt krukans kant. Inte var de billiga heller. Jag skrev och klagade flera gånger, och de slingrade sig. Men till slut läste jag på ordentligt på konsumentverkets hemsida vad jag hade för rättigheter (se konsumentköplagen och distansköplagen), och så skrev jag igen att jag ville reklamera och så hänvisade jag till dessa lagtexter. Då fick jag plötsligt ett svar att om jag skickar mitt kontonummer så får jag pengarna tillbaka. Än har jag inte fått dem, men jag ska allt ge dem några dagar. Så får man dåliga plantor på postorder, ge inte upp! Man har rättigheter som konsument i Sverige, påminn dem om det! Om det inte hjälper, anmäl till ARN! Jag var så ledsen varje gång jag såg de där små plantorna som jag trots allt betalat rätt mycket för, så jag ville inte se åt dem. Men om företaget rättar till misstaget, så känns det faktiskt mycket bättre! De ska inte sälja skräp! Och vi får väl göra vårt bästa för att påverka dem i rätt riktning! /Paula
embees
Jag har både positiva OCH negativa erfarenheter med Easyplant. De första gångerna var plantorna fina och motsvarade mina förväntningar. Och då är allt bra för man behöver inte ha någon mer kontakt med dem.
Men de sista gångerna har de inte lyckats öht, vare sig med plantorna eller kundbemötandet. Kommer aldrig mer att beställa från ett ställe med sån nonchalant attityd till sina kunder som de har. thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon