Söttok06
Jag har ju funderat på både grus och sten, men någon föreslog att jag skulle fixa en gräsmatta i stället. En liten rundel eller som en svängd form som jag kan ha ett träd i för skugga. Jag har Smultronschersminer som häck bakom sittplatsen.
Är det svårt att sköta en så liten yta. Tänkte ha gångarna runt planteringarna i grus (tror jag). Man slipper ju en dyr transport av grus och annat för att det ska bli en bra grusyta. Jag vet att en del bara lägger markduk på jorden och sen gruset ovanpå. Alltså inget mellanskikt av grövre grus.

Blir det ett jättesvårt med ogräseti gräsmattan. Det finns fullt med fleråriga ogräs som Tistlar och Maskrosor. Jag har redan grävt ur ca 20 cm men nu har det förstås kommit ogräs där igen. Kanske ska jag täcka ytan med något innan jag bestämmer vad jag ska göra eller hur jag ska göra med sittplatsen.

Måste man ha någon slags sten eller kant mot planteringarna? Annars kommer väl ogräs in i gräset från sidan.

Det ska ju vara snyggt även om man har en odlingslott. Jag vill inte ha gånger med halm eller bark, tillfälligt kanske men inte på sikt.


Tacksam för råd.
Aqvakul
Varför startar du en till likadan tråd? confused.gif
Söttok06
Måste blivit något fel. sorry.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon