StinaR
En närbelägen växtbutik har startat sin sommarrea med 40% rabatt på ALLA växter!!
Jag åkte dit och kom hem med två flak växter... Nu väntar ännu mer grävjobb! Men roligt!
Jag är också så glad för min clematis Warszawskij Nike som jag satte i höstas och som nu blommar *överdådigt* med sina lila sammetsblommor mot min ljusblå husvägg. *Fint* happy.gif
Annkina
Åhh, vilken bra tråd!

Jag är glad över att det växer och frodas i vårt nya växthus.



Och så är jag glad över att hela trädgården luktar underbart av detta träd/buske som jag inte vet namnet på.

MariaS
CITAT (Annkina @ 24-06-2009, 20:10) *
Åhh, vilken bra tråd!

Jag är glad över att det växer och frodas i vårt nya växthus.



Och så är jag glad över att hela trädgården luktar underbart av detta träd/buske som jag inte vet namnet på.


Jag ser att du fick ihop ditt JULA-växthus. Ser ut att frodas fint där.

Busken som blommar på din andra bild är ett doftolvon (Viburnum carlesii) Underbar buske!

Jag är glad över att mina Big Drippa kommit från Willab idag och att jag städat dammen och gjort rent där.
Annkina
CITAT (MariaS @ 24-06-2009, 20:27) *
Jag ser att du fick ihop ditt JULA-växthus. Ser ut att frodas fint där.

Busken som blommar på din andra bild är ett doftolvon (Viburnum carlesii) Underbar buske!

Jag är glad över att mina Big Drippa kommit från Willab idag och att jag städat dammen och gjort rent där.


Far och svärfar, som är långt ifrån ohändiga, höll på i sammanlagt över 15 timmar innan det var klart.
Ibland finns det en anledning till att saker är billiga. biggrin.gif

Doftolvon, antecknar. Tack!
abbbe
Är inte busken en sorts schersmin?
Alexander-VG-zon3
Viburnum carlesii - blommar på vintern-våren med rosa/vita blommor och doftar starkt. den på bild är nog en vanlig schersmin som blommar juni-juli.

hmm nåt roligt som hänt på växtfronten hos mig - min apelsin är smockfull med blommor/knoppar det är trevligt snart fylls grannskapet med väldoftad luft. mina fuchsior har börjat blomma också trevligt. och det har börjat att växa bra i värmen också det är trevligt.
flower
Jag är glad över att mitt projekt "Balkongdesign av 8 st balkonger" inom mitt jobb som Uska på ett äldreboende blev klart idag. Jätteskönt att det är klart och att resultatet blev ungefär som jag tänkt!

Bild på ogjord balkong:
[attachment=36920:untitled.jpg]

Bild på färdig balkong:
[attachment=36921:untitled1.jpg]
acrita
Hej!
jag håller med Abbe! Det är en Schersmin! Har en själv på tomten som ser likadan ut.
fluffis
Hittade 2 små krusbärsbuskar igår!

3:e sommaren nu med uppröjd och rensad trädgård, som innan dess stått orörd och igenvuxen i minst 10 år! Massor av träd har fällts, och marken har rensats på sly och dant. Helt plötsligt upptäcker jag två minimala taggiga saker med väl igenkänneliga blad: Krusbär! Och ser man efter så var de nog väl planerat planterade för xx antal år sedan, säkert av de första tomtägarna för ca 50 år sedan.

Sånt blir man glad av! biggrin.gif Ska vårda dem väl, och hoppas på många goda bär så småningom...
Ezereht
Jag såg någon här som hade just de svarta vinbär som jag vill ha, så jag har någon att fråga vart man kan få tag på dem smile.gif Sen är det äntligen soligt och varmt så mina rosor börjar slå ut wub.gif
skogstroll
bra trådämne! jag är glad att ha fått bort trådalgerna ur dammen och fått dit lite nya växter. Sköldpaddan fick sig en simtur i dammen också smile.gif
Alexander-VG-zon3
har satt upp en spalje med kaprifol plantor på uteplatsen vilket blev superbra! och sedan har jag hunnit med att plantera, städa, fixa, beskära, vattnat m.m. på uteplatsen.
wibemo
I dag är jag glad övder att jag inte kasserade mina fresiarosor förra året. Då var dom så klena och eländiga. jag tror dom kände hotet. i dag blommar dom som bara den för att visa att dom vill vara kvar biggrin.gif

[attachment=37128:IMGP1242_kop.jpg]
Glömde som vanligt att bifoga bilden så här kommer den
Biggan_
CITAT (wibemo @ 29-06-2009, 00:01) *
I dag är jag glad övder att jag inte kasserade mina fresiarosor förra året. Då var dom så klena och eländiga. jag tror dom kände hotet. i dag blommar dom som bara den för att visa att dom vill vara kvar biggrin.gif

[attachment=37128:IMGP1242_kop.jpg]
Glömde som vanligt att bifoga bilden så här kommer den

Fina! tummenupp.gif
Annkina
Gurkorna växer som ogräs i växthuset.Eller iaf plantorna. Fast där är ganska många smågurkor på dom redan.

den 24 juni.


Idag, den 29 juni, alltså endast 5 dagar senare.


Någon som vet hur lång tid det tar från att det bildats smågurkor tills de är klara att äta? På ett ungefär?
kloka_elin
Jag är glad åt vår färdiglagda altan! Grillades in igårkväll, mmm vad fint! (Kommer att bli ännu bättre när gräsmattan ansluter...)
http://boozon.blogspot.com/2009/06/jass-tji-hooo.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon