Full version: rosa wegelia
Floria
Vi har bott i vårt hus i två år, detta är alltså tredje sommaren. Förra sommaren klippte jag bort grenar som såg döda ut från vår wegelia, och den blommade inte. Jag såg först efteråt att man inte ska klippa i dem. I år blommar den, men det sticker ut långa fula grenar som ser döda ut. Är det meningen att det ska se ut så? Har jag förstört den för alltid genom att plocka fram sekatören? Är det någon som har bilder på hur en wegelia ska se ut, jag vet ju inte då vi flyttade in efter blomningen första året vi bodde här.
Bengalow
Weigela skall beskäras....man tar bort äldre skott efter blomningen. Den slår nya skott vid basen...
Floria
Ok, tack - då vågar jag ge mig på dne igen. Blev lite rädd att jag förstört något, men det ser jättefult ut med de döda grenarna. Och som sagt, förra sommaren blommade den inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon