Full version: Vit blodnäva
Chamomille
I år har min blodnäva bestämt sig för att ha vita blommor. Endast ett fåtal är röda. Hur kan det komma sig confused.gif
Chamomille
Är det verkligen ingen som vet?
Berith
Inte jag. Jag vet bara att jag för några år sen ångrade att jag inte köpte en då. crying.gif
Eva 33c
CITAT (Chamomille @ 30-06-2009, 08:16) *
I år har min blodnäva bestämt sig för att ha vita blommor. Endast ett fåtal är röda. Hur kan det komma sig confused.gif

Nej jag vet inte, men kan tänka mig att spekulera lite. Det kan vara så att ursprungsplantan bestod av två plantor, som vuxit så nära varandra att de uppfattats och behandlats som en. Den vita blommade inte förra året men blommar i år. Sen finns det växter som plötsligt kan få skott med annorlunda utseende, på rosor kallas de "sporter" tror jag. Men om sånt förekommer hos nävor har jag ingen aning om...
Chamomille
CITAT (Eva 33c @ 05-07-2009, 20:37) *
Nej jag vet inte, men kan tänka mig att spekulera lite. Det kan vara så att ursprungsplantan bestod av två plantor, som vuxit så nära varandra att de uppfattats och behandlats som en. Den vita blommade inte förra året men blommar i år. Sen finns det växter som plötsligt kan få skott med annorlunda utseende, på rosor kallas de "sporter" tror jag. Men om sånt förekommer hos nävor har jag ingen aning om...

Har funderat i dom banorna också. Fast jag är tveksam. Jag köpte den för minst 3 år sedan och har planterat om den för 2 år sen. Och jag tyckte då inte att det var 2 plantor. Fast man vet ju aldrig rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon