Full version: Buxbom
skogstroll
Godmorgon, jag har en buxbom i kruka som jag aldrig får fason på. Det är egentligen två små träd som satt planterade tätt tillsammans när jag köpte den. Någon som vet om man bör dela på dem, de kanske blir lättare att forma då? smile.gif
Rosmarin
Hurdan "fason" vill du få på din buxbom? Som ett litet träd, klot, pyramid....?

Och hur ser den ut nu, förutom att de växer väldigt tätt om jag förstår dig rätt? Gles/tät, grenarnas placering, många nya skott...?

Hurdan "fason" vill du få på din buxbom? Som ett litet träd, klot, pyramid....?

Och hur ser den ut nu, förutom att de växer väldigt tätt om jag förstår dig rätt? Gles/tät, grenarnas placering, många nya skott...?
skogstroll
Hej! jag behöver inte ha någon avancerad form, ett klot kanske. Jag tror jag får ta en bild på den smile.gif
Rosmarin
CITAT (skogstroll @ 13-07-2009, 13:08) *
Hej! jag behöver inte ha någon avancerad form, ett klot kanske. Jag tror jag får ta en bild på den smile.gif


Ja gör det! tummenupp.gif
skogstroll
Här ä'ren smile.gif

[attachment=38535:P7180003.JPG]
HelenJ
Bestäm hur du vill att de ska se ut när de är "klara" och klipp sedan efter det. Kanske ska du göra en enkel mall av ståltråd och trä över alltihop. Man börjar forma buxbomen redan när den är liten även om man inte kan se då hur den är tänkt att bli som stor. Att dela på dem tror jag inte är nödvändigt, det viktiga är att du har en plan och håller dig efter den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon