Ewa L
Har många gånger imponerats av bredden när det gäller svar på diverse frågor. Det har gjort mig lite nyfiken. Tänkte få till en enkät.

Känn för allt i världen inte att ni behöver förlora integriteten, den som vill hålla på den, bara kul att se var vi har tyngdpunkten.

- - -

Kanske jag skulle tala om vad jag sysslar med själv? (Glömde det.) laugh.gif

Är grafiker. AD, copy writer + bildredigering.
Virgo
Dessa olika enkäter som dyker upp i forumet svarar jag aldrig på, pga svarsalternativen är för få eller felaktiga.
Denna gång svarade jag pga det fanns "annat" som svarsalternativ.
Detta "annat" "other" finns ju alltid med när man "måste" svara på frågor när man t.ex. beställer eller laddar hem från internet och det är ju väldigt bekvämt att göra det.
Just nu , när jag röstade var det 50% som gör annat och 50% är arbtslösa/pensionärer
Men eftersom detta är i ett trädgårdsforum hade jag förväntat mig några yrken eller sysselsättningar till, såsom trädgårdsmästare, parkarbetare eller trädklippare.
Det roliga är ju att arbetslös och pensionär likställs! (olycksfall i arbetet?) biggrin.gif
Men i dagens samhälle det kanske är bättre att titulera sig som förtids/sjukpensionär än arbetslös?
Men annars nu förtiden så väntar jag på bredband, så jag slipper spilla tid på att vänta.
Ewa L
CITAT (Virgo @ 27-10-2003, 15:45)
Men eftersom detta är i ett trädgårdsforum hade jag förväntat mig några yrken eller sysselsättningar till, såsom trädgårdsmästare, parkarbetare eller trädklippare.
Det roliga är ju att arbetslös och pensionär likställs! (olycksfall i arbetet?) biggrin.gif

Hade gärna velat haft fler alternativ, men det är maximerat till 10! Alltså inte ett egentligt olycksfall... Personligen — om jag vore ex.vis arbetslös läkare skulle jag pricka i "Sjukvården".

Hoppas faktiskt att också få kompletterande kommentarer.

Självklart är det frivilligt att svara på omröstningar! Likaväl som det är frivilligt att läsa inlägg. wub.gif
Berith
Attans att ditt yrke inte fanns med, Wille! laugh.gif wub.gif

Väntar lite med att rösta.... sleep.gif
kryddan
Det blev "annat" för mig med. Socionom. Sjukskriven sådan.
Ella
Jag har alltid lika svårt för att sv ara på sånt. Jag är en student med motflyt med följd att jag jobbar i mitt gamla jobb inom vården och är dessutom deltidssjukskriven från det.

Komplicerat är rätta ordet och så är det så ofta med mig!
Hannele
Vad ska en DataIngenjör svara...?
Finns det inga Trädgårdsarbetare alls här? unsure.gif
Susanna
Och vad svarar en som kombinerar arbete som rehabiliteringskonsult med studier i klassisk arkeologi?! tongue.gif

Fast jag har också funderat på en sån här omröstning. Nyfiken som jag är så vill jag gärna veta vad andra sysslar med!
Katarina H
Hej hopp! Bra initiativ! Svårt att hitta bra kategorier - vad ska man svara när man som jag tillhör gruppen föräldraledig!? Jag svarade Annat, men kanske är det mer som arbetslös/pensionär? Fast å andra sidan är det kanske mer intressant vad man arbetade med innan man blev arbetslös/pensionär/föräldraledig? ...
:-)
undrar katarina
Cilla
Det blir "annat" för mig också, men det blir det alltid i frågeundersökningar om yrken. Har man flera yrken och jobb inom dem och är egenföretagare blir det så.
Betty
Jag sysslar också med annat...
estet
Jag hamnar under sjukvården.
smile.gif
Mariann
Annat sleep.gif Frisör
Alexandra
Jag hamnar under "Lärare" sleep.gif
Tommy
Byggnadsarbetare i arbetsledande ställning.
Towanda
"Annat".

Jag är forskarstipendiat (ungefär mittimellan studier och jobb) i farmakologi, men när jag har kompletterat min utbildning med praktik så blir jag apotekare.

Mvh,
Lena
Nutten
Även för mig blev det annat.

Jag är utbildad hortonom, men jobbar just nu på "plantskolan" hos ett garden-center. Växterna är alltså både ett fritidsintresse och ett yrke för mig biggrin.gif
Kristina i Skåne
Jag jobbar just nu på en folkhögskola som assistent åt personer med förvärvade hjärnskador. Men efter nyår ska jag förmodligen (om pengarna blir beviljade) tillsammans med en annan trädgårdsintresserad kollega starta upp ett projekt inom skolan med växthus och trädgård där eleverna på skolan ska ha arbetsträning. Spännande och ansvarsfullt...
Ewa L
CITAT (Kristina i Skåne @ 06-11-2003, 16:10)
Jag jobbar just nu på en folkhögskola som assistent åt personer med förvärvade hjärnskador.

Menar du självförvållade? Eller att det inte är medfött?

Ursäkta en dum fråga (eller 2), men jag är intresserad.
Kristina i Skåne
En förvärvad hjärnskada kan ju vara självförvållad genom ett självmordsförsök. Men annars är det vanligast med olyckor av alla slag, trafikolyckor, ridolyckor osv. Det kan även vara orsakat av sjukdom en hjärnblödning till exempel... ett intressant jobb, men emellanåt mycket krävande...
kerstin z5-6
jag är gymnasielärare, har både ungdomar och vuxenelever på Omvårdnadsprogrammet -före det var jag sjuksköterska .

Nu arbetar jag mest med specialutbildningar inom ämnet Autismspektrumstörningar -vuxna elever som arbetar med pesroner med detta funktionshinder inom dagis , omsorg ,skola eller fritidsverksamhet.En del elver är föräldrar till barn med Autism
renate
smile.gif Det blev annat för mig med,jag arbeta som laborant till min pension(snart kanske) unsure.gif rolleyes.gif ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon