Margaretha
Har några fuchsior på min inglasade balkong som jag ännu inte klippt ner och plockat bladen av. Det skulle ske idag, men jag blev väldigt tveksam eftersom det häromdagen var väldigt varmt på balkongen när solen låg på.

Det måste ju vara frustrerande att vara fuchsia utan blad när det blir rumstemperatur några timmar mitt på dagen och sedan ganska kallt på natten. Klarar de av detta? sad.gif
Åsa K, zon 1
Ingen fara laugh.gif

Jag har inglasat uterum, där förvarar jag nu de fuchsior som jag vet kommer att blomma mycket tidigt, ex.vis Splendid och de andra spikklubbefuchsiorna, de blommar iallafall hos mej endast på våren. Samt de som jag är mycket rädd om, Bella Rosella kan du se på min hemsida.

Sedan har jag många "avstrippade" fuchsior som nu förvaras mörkt och svalt på annat ställe.

Om du förvarar dina fuchsior ljust så kommer de att växa hela tiden, så varför "stippa" dem då? Låt dem blomma biggrin.gif
Margaretha
Så vacker den var Bella Rosella! Tack för tipset! Jag provar att låta dem ha bladen kvar så får vi se.

Än så länge blommar t.o.m min hibiskus - en meter hög! - på balkongen, trots att vi ju även här i zon 1 haft frost på gräsmattan utanför många nätter redan. ( Hibiskusen brukar klippas ner ordentligt och övervintras inomhus. Men jag har inte riktigt kunnat bestämma mig i år!)

Ska jag vara uppriktig så tycker jag att det kan kännas skönt att blommorna vilar sig ett tag nu. Annars blir det ju inte så spännande när de börjar om till våren!

Var sak har sin tid! Även här!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon