Full version: Jätteogräs
Bengalow
Denna växt brukar vi hitta dåd och då i trädgården. Den blir ca meterhög, med en vit blomställning, som senare övergår i svarta frukter. Jag tror att koltrastarna älskar "bären" och skiter ut dom - planterar - lite här och där. Men vad heter den??

MariaS
Värmeslag, kommer inte på vad det är, men ogräs är det nog egentligen inte, utan det är en perenn som har lätt för att sprida sig biggrin.gif

Katten att jag inte kommer på det... duh.gif
Alexander-VG-zon3
Kermesbär - Phytolacca americana, väldigt vacker växt tycker jag.
skogstroll
Vackra blad smile.gif
Bengalow
Tack för snabbt svar......! Jag tycker inte om den, den tar så stor plats i en liten trädgård, så det blir komposten med det samma!!
MariaS
CITAT (flaxss @ 16-07-2009, 16:11) *
Kermesbär - Phytolacca americana, väldigt vacker växt tycker jag.

slap.gif Så hette den ju. Har faktiskt försökt att hitta såna, för att sätta här. Tyvärr är de inte helt enkla att få tag i i handeln...

CITAT (Bengalow @ 16-07-2009, 16:17) *
Tack för snabbt svar......! Jag tycker inte om den, den tar så stor plats i en liten trädgård, så det blir komposten med det samma!!

-fear-.gif NEEEEEJ, Jag PM:ar min adress....
Bengalow
Nu var jag inne och tog ett foto hos grannens, så jag måste vänta till dom kommer hem från ferien. Det går säkert bra, för han vet inte varifrån den kommer!! Jag sparar din adress tills vidare, så hörs vi av!! Sälja?? Pytt...sådant är gratis till trevliga människor!!
Jag har fått ditt PM, men är inte människa att svara, det fanns bara en ruta för "kopia till..." ....Jag vet vad du vill, och skall försöka att förse dig med växten...
MariaS
CITAT (Bengalow @ 16-07-2009, 19:30) *
Nu var jag inne och tog ett foto hos grannens, så jag måste vänta till dom kommer hem från ferien. Det går säkert bra, för han vet inte varifrån den kommer!! Jag sparar din adress tills vidare, så hörs vi av!! Sälja?? Pytt...sådant är gratis till trevliga människor!!
Jag har fått ditt PM, men är inte människa att svara, det fanns bara en ruta för "kopia till..." ....Jag vet vad du vill, och skall försöka att förse dig med växten...

En jätte- smiley_small_hug.gif till dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon