Margith
Varje år har jag flera stora krukor med blandade blommor lite här och var över tomten.
En del blir mycket bättre än jag hade vågat hoppas på, andra blir rena bedrövelsen.
År 2 brukar jag försöka att kopiera förra årets hit, det brukar inte bli nå bra.... vanligtvis kommer jag inte ens ihåg vilka blommor jag hade i krukan ranting.gif

Har du nån bild på nån stor kruka med blandade blommor som du är nöjd med i år??
Har du lust att dela med dig?

Bara för att börja bidrar jag med en bild på årets blomkruka hemma hos mig smile.gif

[attachment=38768:090717_005.jpg]

Fny

penséer i hink

wub.gif
Alexander-VG-zon3
i år är jag mest nöjd med detta, äkta äkerklätt (super stort tack till M) blandat med Vallmo plus en trädtomat i ''mitten. har satt klätten runt om trädtomaten och så vallmon längst ut runtom.

http://www.pixbox.se/pic_show_id28598406.html

bredvid har jag en annan sommarkruka, men den blev jag inte lika nöjd med (tror inte jag har den i helbild). i den har jag satt blomsterböna och myntor plus oregano. men bönan har inte börjat att blomma helt än och dom olika myntorna har mest blivit övervuxna ( ren koskit uppblandat med kompost och blåkorn ger STORA myntor har jag fått erfara).
Jennyirene
[attachment=38814:Juli_2009_186.jpg]

Den här är jag nöjd med, lavendel, vit verbena (kanske inte alls heter så....) och en fin silverfärgad sak som jag inte vet vad den heter heller men som jag hade förra året och tyckte jättemycket om och passar ihop med vita och blåa blommor som jag gillar bäst.
vårälskare
Jag planterade tre krukor med petunia och frövisare det blev jattebra tycker jag. I de två små krukorna här syns den ena och sedan i den stora krukan blev det också hänglobelia och en typ av nejlika som jag inte vet namnet på men den är rosa och matchar frövisaren i färg.[attachment=38815:P7140069.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon