Maggan H
De ploppade upp på flera ställen, jag såg dem först igår och minns inte vad jag sådde! crying.gif De är ju antingen ditplanterade eller sådda för de står i grupper. Det påminner om tobak men kan absolut inte minnas att jag sått några! -fear-.gif
[attachment=39817:P8050014.JPG]

[attachment=39818:P8050015.JPG]
Helen i Piteå Zon 5
jag tycker att bladen liknar lite Primula veris g.gif
EKLO
Påminner om de ljusgula fingerborgsblommor jag sått - de är inte ludna (vilket väl digitalis brukar vara?, men som inte heller dina ser ut att vara?) - men långt ifrån säker förstås...
Maggan H
Har inte sått någon av dem, men längst in i minnet finns det nåt som säger att jag nog provsådde någon slags tobak. Trodde jag kastade dom plantorna för det är i så fall flera månader sen jag planterade ut dem... Dom visar väl vilka dom är om/när de blommar! Tack i alla fall för försöket! Eller kanske är det en av bussådderna?? crazy.gif
Wilmer
g.gif Nattljus?
Maggan H
Ha, jag kom på det, crazy.gif kollade igenom mina såpåsar; det Är en tobak, sort Färgväxlartobak! Slår ut som mörkrosa, blir senare ljusrosa för att sluta som helvit. Enl påsen i alla fall...
Wilmer
tummenupp.gif Då får man se en bildserie sedan alltså shy.gif
Maggan H
Haha, ja jag ska försöka KOMMA ihåg att ta lite kort! giggle.gif
Wilmer
Får väl försöka kommaihåg att påminna rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon