Lovelight
Har ett plommonträd, Opal, som planterades för 3 år sedan. Har vuxit fint sedan dess och gett en del frukt.
I höstas (2008) flyttade vi trädet till en annan plats. I våras och i början av denna sommar växte det fint och såg välmående ut. I juli månad började bladen att gulna och det kom rostfärgade fläckar på bladen. En del har trillat av. Vad har trädet drabbats av? Är novis inom detta område så behöver råd och tips! Tacksam för svar!
HelenJ
Vattnade ni rejält efter flytten och även under denna sommaren? Flyttade träd måste nämligen räknas som nyplanterade och kräver mycket vatten medan de etablerar sig.

Det kan också vara någon sjukdom. Bild på bladen underlättar när vi ska försöka gissa.
Lovelight
Här kommer fotot.
Lovelight
Ingen som vet???
Ezereht
Den ser ut som att det blivit för torrt och den har gått i "höst" lite för tidigt. Vattnad en etc men jag tror det är okej. Den kommer överleva.
Lovelight
Ok, tog med mig ett blad till en handelsträdgård och de rek. medlet Cumulus att spruta på.
Har nu gjort det + vattnat rejält.
lodde
CITAT (Lovelight @ 14-08-2009, 09:46) *
Ok, tog med mig ett blad till en handelsträdgård och de rek. medlet Cumulus att spruta på.
Har nu gjort det + vattnat rejält.


Hejsan,
Jag undrar lite hur det har gått för dig? Jag har precis samma problem med mitt nyplanterade plommonträd och när jag ser din bild så är det väldigt lika mitt eget.

hjälpte det med cumulus och extra vattning??

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon