Full version: Har någon en ide?
Kvisten
Kan man göra något kul med ett 1 m stuprör är ca 8 cm i diam. Bor i zon 3.

Funderar på om man kan gräva er det en bit och fylla upp med jord med mycket mumma i och ev sätta mossflox eller något annat kul. men det kanske blir för varmt när röret är i plåt, men det kanske går i skugg till halvskuggigt läge?

Eller finns det något annat kul öppen för alla förslag inte rädd och pröva på något somkanske skulle gå!
MariaS
Skär ur fickor med ca 15cm mellanrum runt om. Sätt i ett mindre rör som du borrar hål i ganska tätt och föll sen stupröret med ko på påse. Plantera sedan smultron i fickorna och du får ett läckert smutronträd biggrin.gif
Lelin
Jag har sett spaljéer som är formade att sitta framför ett stuprör... att plantera en fin klätterväxt på! Hade själv gärna gjort det om jag haft stuprör vid jord. =)
KURT
Använd det för att odla svartrot i .
Kvisten
CITAT (KURT @ 12-08-2009, 11:12) *
Använd det för att odla svartrot i .


Hur använder man svartrot? Har hört talas om det men aldrig odlat. Ett frö per rör? Efter som röret är ca 1 meter kan jag dela det och odla i 50 cetimeters?
Kvisten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon