Toba
Hej på er här på odla.nu-forumet!

Mitt första inlägg här hos er, och jag är nybörjare på att odla Ruccola så var snälla nu smile.gif

Okey. Det började med att jag planterade om min ena Monstera till en mkt större kruka, hade köpt Ruccola som kryddväxt för typ 12kr på ICA, och jordig om fingrarna plötsligt tänkte: "Tjaaaa varför inte.... ?" smile.gif

Nu har jag dock kommit på att jag inte har en aaaaning om hur Ruccola ska skötas. Varmt eller kallt, ljust eller mörkt (okey antagligen inte mörkt, men ni fattar).

Och jag vet att de där kryddväxterna inte är mycket att hänga i granen, men jag kan ju inte annat än misslyckas så...

Nån som har några tips? smile.gif

Mvh // Toba
sanna
Hej Toba!

Och välkommen till odla.nu!

"Mitt första inlägg här hos er, och jag är nybörjare på att odla Ruccola så var snälla nu smile.gif rolleyes.gif " I know the feeling.... wink.gif

Jag odlar Ruccola i kruka inomhus. Inte vet jag om det är enligt regelboken, men det funkar bra för mig i alla fall...skulle tro att ruccola är ganska tåliga varelser...
Har mina plantor i garaget, 10 - 15 grader varmt och lysrör på ca 20 cm avstånd. Lysrören är helt vanliga som jag kom över på kontoret, de skulle slängas. De utvecklar ingen värme, utan är kalla, ljuset är vitt.

Ja, det är min lilla behandling av mina små ruccisar... smile.gif
De kanske är lite knäppa, men de verkar må bra! Jag skördar av dem nästan dagligen och har inte avlidit än!

Sanna smile.gif
Mariann
Välkommen!
Vi är alltid snälla (iaf de flesta av oss). Detta måste jag prova nån gång odla sallad inomhus över vintern hmm.... sleep.gif
Emser
Tja, varför inte!?! Har iof aldrig hört talas om detta att plantera örter som marktäckare huh.gif , men varför inte? Det borde ju funka även i vanlig inomhusvärme?! det ,åste jag prova!! wub.gif biggrin.gif

CITAT
Mitt första inlägg här hos er, och jag är nybörjare på att odla Ruccola så var snälla nu  :)

Vaddå? Var snälla nu - vi är alltid snälla! sleep.gif och vi är alla amatörer...mer eller mindre... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon