Full version: Vem känner vem?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Gossen Ruda
Funderar på om det här kan vara något bra eller dåligt. Det pratas så mycket om troll och klonade medlemmar så som motvikt kanske man kunde ha en tråd där men presenterar vilka man känner irl. Det skall dock inte vara nån utpekning av dom som INTE har kontakt med någon annan medlem. Själv är jag lite osocial på det sättet men jag börjar iaf.

Jag har träffat Olle A och Pejori så dom vet jag är av kött och blod. Sen har jag visserligen också träffat Ingrid på Västkusten men hon är inte här nu. Plus en medlem som jag nu glömt namnet på, jag var och fotograferade hennes magnifika magnolia.
ingrid fuxwall
Själv har jag träffat en massa folk på trädgårdsträffar i "Ulrikas" regi så de finns det vet jag men egentligen bryr jag mig inte.

Blir mer och mer osocial när jag konfronteras med människor - ju fler desto mer bråk och konflikter
pejori
Tror det är jag som skrämt bort alla jag träffat IRL. -cry-.gif -cry-.gif
Ja Gossen är kvar och Myosotis, men Ina, Fenja och mulle lyser med sin frånvaro... -cry-.gif unsure.gif
Gillan och Magdis har jag Tel. kontakt med, så dom finns ju bevisligen. giggle.gif
ängsvädd
Jag har träffat amaira på en bildvisning hon hade så hon finns iaf smile.gif

Edit: Jag finns också smile.gif
pejori
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-09-2009, 21:56) *
/.../
Blir mer och mer osocial när jag konfronteras med människor /.../


Är väl tämligen osocial Jag med, men försöker bättra mej där. unsure.gif
Är nog i botten mer blyg än osocial tror jag. unsure.gif
MariaS
Jag har träffat massor i odlaklubben väst, på våra träffar. Utöver det, så träffar jag fortfarande Wilmer, Christer i Falköping, AnnicaJ, Mytorex (min dotter), Blomkronan, Thereze3z, flaxss... Tror jag fick med alla...
Blomstertanten
Jag har träffat Ina , Fenja och Ralf !
Så jag finns tongue.gif
Men funderar på om jag skrämt bort både Ina och Fenja -cry-.gif confused.gif
aanderss
känner ingen
pejori
Smart tråd egentligen. tummenupp.gif
Dom som någon har träffat, finns ju bevisligen även för dom som inte träffat dom.. bravo.gif
MariaS
Ingrid Fuxvall smiley_small_hug.gif det var inte meningen att jag skulle glömma dig shy.gif
emmas matte
Träffat några på Älvsjömässan, bla. Lady Hamilton. så hon och jag finns,IRL smile.gif , en del andra oxå.....
blomkronan
På Älvsjömässan i våras fick jag träffa många smile.gif alla finns med på bild i en tråd...
Jag har träffat Sussie F-Flower, MariaS, Irene_L, Maggan, Ralf, Magdis, Malin72, Laby Hamilton, Anki V, Överbölingen, Finn Klematis (på scenen som föreläsare på mässan) Österläge, DykUnderYtan, Adrian, Wolkenkrabber har jag glömt någon får ni ursäkta shy.gif
Monaxe
Har träffat Wilmer, Helen J, Ralf, Maria S, Cilla, Ulrica, Lindalunda, KarinSKARA, Olle A, Dragonlady bla.

Träffade en hel del på Odla västs möte för snart 2 år sedan, men jag kommer inte i håg alla...

Har dessutom pratat med Cathis i telefon, så vi finns i varje fall på riktigt!
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 01-09-2009, 22:16) *
Ingrid Fuxvall smiley_small_hug.gif det var inte meningen att jag skulle glömma dig shy.gif

Fast jag finns ju på riktigt så jag godtar din ursäkt ; ))
Vi är ganska få som finns så påtagligt att vi kan hittas lätt - det är både på gott och ont, för tillfället mest ont men ärligt talat bryr jag mig inte, det är mest synd om de som lägger engergi på att förfölja och bråka med sina medmänniskor - de som gör så är det mest synd om
Aqvakul
Jag sprang på Stennie på en odlarmässa i Malmö förra året, annars har jag "hållit mig på min kant". Det är väl ingen medveten strategi, men det har passat dåligt när tillfälle till träffar givits. Jag har dock stämt träff med en garvad odlait om tio dagar och därefter kanske jag också finns på allvar. kompiskram.gif
ingrid fuxwall
Nog finns du redan ; )) vem du nu än är, fast du verkar kunna ganska mycket
pejori
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-09-2009, 22:37) *
Nog finns du redan ; )) vem du nu än är, fast du verkar kunna ganska mycket


Håller med där... tummenupp.gif
Aqua är oerhört kunnig inom en massa oråden, som skolan och samhället. kompiskram.gif
herkules
jag känner och har träffat anitao och gunvor många gånger, de är mina vänner. kanske finns här fler personer som jag träffat på olika hundarrangemang, det vet jag inte.
Hej igen
"känner" väl eg inte någon mer än Eva i Skåne som jag fortfarande har privat mailkontakt me.
Monaxe
CITAT (pejori @ 01-09-2009, 22:40) *
Håller med där... tummenupp.gif
Aqua är oerhört kunnig inom en massa oråden, som skolan och samhället. kompiskram.gif


yes.gif
Wilmer
Jag kan bekräfta Merionas existens giggle.gif Samt flera redan nämnda..
Lady Hamilton
Jag har träffat sååååå många att jag inte vågar skriva namnen, rekordet var på trädgårdsmässan 2008 då träffade jag 42 st under den helgen
Wilmer
sick.gif avis på er som träffas på mässan..
MariaS
CITAT (Wilmer @ 01-09-2009, 23:21) *
sick.gif avis på er som träffas på mässan..

Vi får väl se till att kunna åka dit då...
Lady Hamilton
Boka in helgen 8-11 April 2010 tummenupp.gif flest Odlaiter brukar det vara Fr-Lö
Motti
Känner inte en kotte här unsure.gif mer än dom man chattat med eller träffat på "småprat"Fast jag såg att det fanns någon mer här som var från Nässjö det va ju kul rolleyes.gif
Wilmer
Jo, jag vet... Är sugen varje år, någon gång ska jag väl orka!
*Stintan*
Jag har också träffat några stycken som t.e.x Malin72 och hennes granne, Anki på Öland, YLA, Evelina, Amaira fast hon vet nog inte att jag är jag hihi ( vi har bott nästgårds i många år) och några till.
silos
Jag har träffat Herkules och AnitaO på hundträff här i min stad.

Och de har träffat mig,så vi måste existera biggrin.gif
Grå
Ja, Henriks träffar jag varje dag så jag är rätt säker på att han finns. Däremot söker jag mig inte till diskussionsforum på internet för att skaffa irl-kompisar.
Jag håller med en annan som skrev här - ju fler människor jag träffar desto mer tycker jag om mina husdjur.
Kanske håller jag på att förvandlas till en JP Sartre-existensialist... måste leta fram den svarta polotröjan, baskern och boken "Äcklet"...
ABCiV
Känner ingen, inte vad jag vet i alla fall. Känns ibland som om man inte finns, så det kanske jag inte gör då...
Gossen Ruda
CITAT (ABCiV @ 02-09-2009, 08:18) *
Känner ingen, inte vad jag vet i alla fall. Känns ibland som om man inte finns, så det kanske jag inte gör då...


Du får ta fasta på min signaturtext: Cogito, ergo sum. Jag tänker, alltså finns jag. biggrin.gif
skogstroll
CITAT (Grå @ 02-09-2009, 08:07) *
Jag håller med en annan som skrev här - ju fler människor jag träffar desto mer tycker jag om mina husdjur.


Yes, djur är planetens bästa invånare tycker jag smile.gif hoppas jag blir nåt annat i nästa liv... nåt som går i ide smile.gif
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 01-09-2009, 22:35) *
Jag sprang på Stennie på en odlarmässa i Malmö förra året, annars har jag "hållit mig på min kant". Det är väl ingen medveten strategi, men det har passat dåligt när tillfälle till träffar givits. Jag har dock stämt träff med en garvad odlait om tio dagar och därefter kanske jag också finns på allvar. kompiskram.gif



Nu gjorde du mig nyfiken! yes.gif Jag har också stämt träff med en Odlait snart, men det är då inte du vad jag vet? flirting.gif Ser fram emot det, verkligen!

Wilmer är iallafall inget Troll, då har hon lurat mig i snart 20 år isåfall... giggle.gif Jag bor ju i Trollhättan, så jag är kanske ett troll? confused.gif

Jag har träffat Olle A och Maria S några gånger, Therese3z när vi hämtade Anton, på träffar har jag träffat Ulrica, DitoVerde, Ingrid Fuxvall, Ninnisky. KarinSkara har jag mött tillsammans med Wilmer, men jag vet inte om vi blivit officiellt presenterade, iallafall sågs vi i lördags. blomma.gif

Sen har jag säkert glömt några, jag är så dålig på att hålla isär de jag träffat genom Odla och vilka jag träffat genom Pelargonsällskapet, för alla är lika trevliga. Snälla påminn mig isåfall, jag behöver träna mitt minne! -cry-.gif
Kajsa i Arvika
giggle.gif Jag finns också... Har väl inte träffat så många.. (än..) irl förutom Gillan, Fenja, Truntetorp och ett gäng från Arvikatrakten som inte är så aktiva på forumet; Kortis och Marjan..

Har pratat med Evahelen på telefon, denna goa människa! wub.gif Hoppas vi ses snart, om inte annat så nästa sommar! tummenupp.gif
Berith
Men hur funkar det då om jag tidigare skapat Trollett, Trolltvå och Trolltre och skriver att "jag är säker på att Ruda finns (valde honom som TS) och Trollett, Trolltvå och Trolltre!". Alla tre trollen kommer in och säger sej också vara säkra på att jag finns, och självklart ett-tre. Plus Ruda - "joodå, Berith finns säkert", trots att vi aldrig setts.

Är vi tillbaka på ruta ett då?
Bee
Jag har inte träffat någon odlait IRL vad jag vet. Har många gånger tänkt gå på olika mässor och arrangemang men det är alltid något annat som kommer i vägen.
Men jag vet i alla fall att jag finns smile.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 01-09-2009, 22:07) *
Jag har träffat massor i odlaklubben väst, på våra träffar.


Även jag har varit på odlaklubbens träffar (tyvärr inte den sista) och har träffat ett antal irl yes.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 02-09-2009, 09:36) *
Men hur funkar det då om jag tidigare skapat Trollett, Trolltvå och Trolltre och skriver att "jag är säker på att Ruda finns (valde honom som TS) och Trollett, Trolltvå och Trolltre!". Alla tre trollen kommer in och säger sej också vara säkra på att jag finns, och självklart ett-tre. Plus Ruda - "joodå, Berith finns säkert", trots att vi aldrig setts.

Är vi tillbaka på ruta ett då?


I så fall får du börja kalla dig trollerist. giggle.gif Verkar nästan vara en fråga för tråden "Jag undrar" confused.gif


För övrigt kan man ju ha lärt känna odlaiter på annat sätt än just genom Odla. Undrar förresten hur många odlaiter man känner utan att man vet om det. Kanske nån svägerska, moster,brorson eller farmorsfastersbror som smyger i buskarna
Myosotis
Jag finns! smile.gif Jag har träffat Lilla Birka, CillaM, pejori och moorgrove.inc. Dessutom vet jag att AnnicaJ, Nostalgia, Aqvakul, flinga100, Red Top, Eva-Helene, anne-li i olofstorp, Miro, dicentra, flaxss, Kajsa i Arvika, katah, Scout och *Ulrica* finns därför att jag har deras adress eller liknande. Om man ska vara jättepetig kan jag kanske inte bevisa att GunillaT, Chamomille, -Mimmi-, Monaxe, MariaS, Markus_H, Biggan_, skogstroll, Ciczi, amaira, skånepåg, Ingrid Zon3, Johanna O, Anic, Olle A, Gillan mfl verkligen finns men jag är ändå övertygad om det och har e-mailadress till några av dem.
Meriona och Wilmer hoppas jag verkligen finns, för de ska komma och hälsa på mig. unsure.gif Annars får jag väl sitta där, äta upp frukosten till tre personer och prata med mig själv... ninja.gif (Bara skämtar, det vet ni ju)

CITAT (Meriona @ 02-09-2009, 08:58) *
Jag bor ju i Trollhättan, så jag är kanske ett troll? confused.gif

idea.gif så måste det vara! Och skogstroll då, det är ju helt uppenbart att hon är ett troll?! OBS bara skämtar kompiskram.gif

CITAT (pejori @ 01-09-2009, 22:01) *
Tror det är jag som skrämt bort alla jag träffat IRL. -cry-.gif -cry-.gif

Jag tyckte inte alls du var skrämmande! kompiskram.gif

CITAT (Aqvakul @ 01-09-2009, 22:35) *
...därefter kanske jag också finns på allvar.

Du finns redan. kompiskram.gif

CITAT (ABCiV @ 02-09-2009, 08:18) *
...Känns ibland som om man inte finns, så det kanske jag inte gör då...

giggle.gif Så brukar jag också känna ibland.
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 10:29) *
......
Om man ska vara jättepetig kan jag kanske inte bevisa att GunillaT, Chamomille, -Mimmi-, Monaxe, MariaS, Markus_H, Biggan_, skogstroll, Ciczi, amaira, skånepåg, Ingrid Zon3, Johanna O, Anic, Olle A, Gillan mfl verkligen finns men jag är ändå övertygad om det och har e-mailadress till några av dem.
........

Bra att du är övertygad om att jag finns biggrin.gif Jag mejlar dig mina tel.nr så blir du ännu säkrare biggrin.gif Jag är övertygad om att du finns också biggrin.gif
ninnisky
Här är en till som varit på odlaklubben i västs träffar och även blivit omnämnd i den här tråden smiley_small_hug.gif på er!
Myosotis
CITAT (-Mimmi- @ 02-09-2009, 10:36) *
Bra att du är övertygad om att jag finns biggrin.gif Jag mejlar dig mina tel.nr så blir du ännu säkrare biggrin.gif Jag är övertygad om att du finns också biggrin.gif

Om jag vägrar att tro på dig kanske jag kan tvinga dig att komma och hälsa på?! naughty.gif

smiley_small_hug.gif
Irene_L
kompiskram.gif Jag har träffat en hel del:
Gillan, Dealer, Magdis, Lady Hamilton, malin72, Anki V, ankiironninge, HelenJ, Margith, Blomkronan, Överbölingen, Titti49zon6, wolkenkrabber, Tobb, Emmas matte, Cathis, lämås, Eva 33c, Adrian, Överbölingen, Sollan, NyUtslagenRos och Zissi.

Sen har jag pratat i telefon med Alba!


Har jag glömt någon som träffat mig ber jag om ursäkt! kompiskram.gif
*Stintan*
Hahaha lustigt att man vill ha bevis på att man finns. Tänk om jag inte fanns när jag träffade dom jag känner crazy.gif

Nej spöka för folk tänker jag vänta med tills jag dör men just nu så känner jag på ett väldigt påtagligt sätt att jag lever. Sen får dom misstänksamma tro vad dom vill.
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 02-09-2009, 10:45) *
Om jag vägrar att tro på dig kanske jag kan tvinga dig att komma och hälsa på?! naughty.gif

smiley_small_hug.gif

Det gör jag så gärna - synd bara att det är så långt. Du är välkommen till mig också.

smiley_small_hug.gif

Anma
Jag känner två, alltså inte bara träffat utan känner på riktigt, men iom att ingen av dem längre är aktiv tänker jag inte tala om vilka det är. smile.gif
Alba
Jag har inte träffat någon irl. Så blir det nog när man bor utanför storstaden......det finns inte så många möjligheter att träffas då.
biggrin.gif
Irene har jag pratat med i telefon. Eftersom ni är många som träffat Irene irl behöver jag inte bekräfta att hon finns. biggrin.gif



Gossen Ruda.......bra tråd du startat.
Grå
CITAT (*Stintan* @ 02-09-2009, 10:54) *
Hahaha lustigt att man vill ha bevis på att man finns. Tänk om jag inte fanns när jag träffade dom jag känner crazy.gif


Det blir lite samma princip som träden som faller i skogen när ingen hör - faller de ljudlöst då? wink.gif
malin72
jag finns blush.gif ...hur många jag har träffat det kan jag knappt ens komma på men det är många bravo.gif
eftersom att många av er redan skrivit att ni har träffat mig så är det ungefär som Irene_L skrev men hm lite flera..ska se om jag kommer på....
Kerstinz5-6, christina i småland,Steven&Gustav,Yla (som Stintan skrev) blush.gif ,bikiv,MagganH,sus2,Visse,dykunderytan
har säkert glömt någon och ber om ursäkt om det är så..bara att lägga till då giggle.gif
många självklart på mässan, sen har några varit hemma hos mig och jag har varit hemma hos vissa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon