CurlySue
Hej
skulle vilja ha en trädgårdskalender, där jag kan anteckna det som funkat i växthuset, skriva in vilka klematissorter jag planterat i vilket land...samt där det står lite årstidsbundna tips...

Kan ni rekommendera någon?
Chamomille
Jag har den här: http://www.bok.nu/Iann_Eklund_Tinback/Tradgardens_dagar
En jättesöt bok med vackra tecknade bilder och texter. Datum men inga veckodagar. Jag använder den från år till år och antecknar vad och när jag har gjort något. Rekommenderas varmt smile.gif
mojan
Finns den bara att köpa via den sidan på webben? Det vore kul att se och bläddra i den.
Jag letar också efter en BRA kalender som ersätter alla mina "system" av pärmar, lappar,mappar osv.
Chamomille
Jag tittade lite men hittade inga bilder tyvärr. Jag Googlade på Iann Eklund Tinbäck Trädgårdens dagar.
Jag köpte den från Allt om Trädgård och i samarbete med dito. Chefredaktör Ulla Hasselmark. Bonniers. Jag har iaf den boken med blått omslag med ett litet grönt snöre i smile.gif

Edit: Skrivfel
mojan
Tack, Chamonille. Kanske skulle önska mig den i julklapp santa.gif men å andra sidan vill jag ha den nu!
renate
Den har jag också,minns inte om jag köpte den via AOT,det var länge jag skrev i den.Jag köpte den 1998 ser jag nu.Den ska ligger framme igen.Jag har också anteckningar lite överallt,en del i datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon