Sidor: 1, 2, 3, 4
Aqvakul
När vi för en gångs skull i stort har kunnat diskuterat vettigt och vädrat ut en del unken luft, så tar man bort tråden.
Hade man velat låsa tråden så Ok, men att ta bort den innebär bara att tråden snart kommer i en dålig repris.
Kan man protestera på något vis? Lönar det sig? Är det någon som vill träda fram och berätta att och varför man bett att tråden ska tas bort?
MariaS
OJ! har den försvunnit?
Piccante
så det var därför jag inte kunde uppdatera den tråden när den fortfarande låg kvar i en av flikarna jag hade uppe.

Ja ja så brukar det gå. Min erfarenhet är att de som skriker högst och mest åt andra brukar vara först med att springa till ma... admin och böla om att tråden ska tas bort. För inte var det väl någon som han skriva det i tråden att de begärde att den skulle tas bort?
Monaxe
Detta är verkligen dåligt, visst är tråden borta!!!
Äntligen fick man svar och förklaring på vem som sagt vad och vem som haft flera nick, så tas tråden bort. ranting.gif

Jag har mina misstankar vem som bett adm att ta bort tråden, och det är så irriterande att någon ska hålla på att springa till adm för att be om "uppstädning". Ung som att springa till mamma för att någon varit dum. angry.gif

Annars går det inte så snabbt att få bort trådar som innehåller både porrspam och droger. thumbdown.gif
Nauti
Vad är det för typ av tråd som tagits bort? :/
Grå
Jag bad Göran C kasta ett öga på tråden när Andersen ville veta i vilken stad Pia bodde.
Huggorm
Vad skrevs på slutet som fick dom att radera? Jag hade inte läst tråden på några dagar
Monaxe
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:06) *
Jag bad Göran C kasta ett öga på tråden när Andersen ville veta i vilken stad Pia bodde.



OK, det var inte det jag trodde, hade fel i mina misstankar...
*Stintan*
Fånigt att ta bort tråden men jag vet att Göran hållit koll på den i stort sett sedan den tillkom. Han var också inne och läste Pias info innan hon ändrade det hon först skrivit.
Grå
CITAT (Huggorm @ 03-09-2009, 21:07) *
Vad skrevs på slutet som fick dom att radera? Jag hade inte läst tråden på några dagar



Gossen Rubbad gav sig fan på att till varje pris ta reda på sanningen om Hej igen/Netha och jag kallade honom gubbjävel. Jag antar att det var det som stack i ögonen på damerna.
Irene_L
Man kunde ju ha låst tråden! Så här blev det förra gången också när reservs identitet kom på tapeten!
Grå
Eller så var det GR själv som bad att den skulle tas bort efter att han insett att Netha skulle kunna sätta åt honom hårt för det han gjorde.

Red. Jag behöver verkligen dammsuga mitt tangentbord...
Aqvakul
Jag har bett Göran att ompröva sitt beslut. Hoppas, men förväntar mig inget svar.
Gita
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:09) *
Gossen Rubbad gav sig fan på att till varje pris ta reda på sanningen om Hej igen/Netha och jag kallade honom gubbjävel. Jag antar att det var det som stack i ögonen på damerna.

Ja, du är ju ganska bra på att ta död på diskussuioner genom verbal skitkastning.
Det borde väl vara möjligt för dig att säga vad du vill ha sagt med ett hyfsat språk.Eller?
Gita
P.s Tro nu inte att det var jag som fick tråden borttagen. D.s
Grå
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 21:17) *
Ja, du är ju ganska bra på att ta död på diskussuioner genom verbal skitkastning.
Det borde väl vara möjligt för dig att säga vad du vill ha sagt med ett hyfsat språk.Eller?


Som dig då, menar du? Jag betackar mig... blink.gif
Gillan
Det var i alla fall inte jag och jag tycker det är mer än sorgligt att tråden togs bort. Jag hade själv tyckt att det hade varit skönt med en länk till den tråden om det uppkommit disskussioner i framtiden..............shitt!!!


edit: stavfel
Alexander-VG-zon3
tyckte det var väldigt dåligt att ta bort tråden. tyckte det var en mycket bra tråd (och jag fick svar på många frågor i den då jag inte visste). hade varit bättre att låsa den såfall.

känns som om detta gör odla mer ''spekulerat'' exempel vilken var det nu som gjorde att den togs bort. nu kan vi ju börja beskylla vandra om det istället för nick/troll.

hoppas verkligen tråden kommer tillbaka.

har mina misstankar men kommer få massa skit för det om jag yttrar mig mer om det så jag gör inte det.

förutom det så Odla.nu tycker jag är väldigt konstiga ibland. trådar som dessa tar dom bort utan att blinka. men när jag klagade på en tråd där jag blev uthängd så var det MYCKET om och men tillbaka och jag vet knappt ens om den tråden är låst?!.

men en tråd som denna vips borta thumbdown.gif
Nauti
Jag har ingen aning om vad det var för typ av tråd men det är väl trevligt att någon ser gossen ruda för vad han är och reagerar smile.gif Det är förmodligen precis den reaktionen han är ute efter med sina snorkiga provocerande översittarinlägg.
Grå
Å andra sidan har jag heller inte fått någon varning, det brukar jag få när jag skrivit något hmm.. "osympatiskt".
Jag fick faktiskt en varning när jag kallade dig för en gammal ko Gita, det var väl bra?
Gita
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:18) *
Som dig då, menar du? Jag betackar mig... blink.gif

Ja, för mig känns det torftigt med ett så onyanserat språk så att man inte klarar av att delta i en diskussion utan att använda sig av svordomar, könsord och nedsättande tillmälen över meningsmotståndare,
Men det är kanske en helt annan diskussion.
Gita
Meriona
Att ta bort en tjafsig tråd utmynnade i detta fall i TVÅ nya trådar i samma ämne....Meningen med det kan man ju fundera på? unsure.gif
Monaxe
CITAT (Monaxe @ 03-09-2009, 21:07) *
OK, det var inte det jag trodde, hade fel i mina misstankar...


Ok, jag hade nog inte fel i mina misstankar vem som ville få tråden borttagen...
MariaS
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 21:31) *
Att ta bort en tjafsig tråd utmynnade i detta fall i TVÅ nya trådar i samma ämne....Meningen med det kan man ju fundera på? unsure.gif

tummenupp.gif
Grå
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 21:30) *
Ja, för mig känns det torftigt med ett så onyanserat språk så att man inte klarar av att delta i en diskussion utan att använda sig av svordomar, könsord och nedsättande tillmälen över meningsmotståndare,
Men det är kanske en helt annan diskussion.
Gita


Ja, jag förstår att du vill ha det inlindat och med en massa härligt nyanserade antydningar, men som sagt - det anser jag passar bättre i kloaken.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 21:31) *
Att ta bort en tjafsig tråd utmynnade i detta fall i TVÅ nya trådar i samma ämne....Meningen med det kan man ju fundera på? unsure.gif


ja nu får vi två nya trådar med 30sidor. det kommer nog bli hög fart på mångas tangentbord i kväll och i morgon.
blomkronan
Ja då var vi samlade igen... giggle.gif

Det var väll både och... med att ha den kvar eller borttagen.

Jag är iallafall glad att jag hann läsa den, jag fick svar på mycket... nu känner jag mig mera "säker/trygg"... innan kände jag av vibbarna men förstog dom inte... confused.gif och kunde imellanåt "ta åt mig". Nu vet jag vad antydningarna handlar om... biggrin.gif
(för en vecka sedan visste jag heller inte vad ett troll var... förutom i sagorna)
Gita
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:27) *
Å andra sidan har jag heller inte fått någon varning, det brukar jag få när jag skrivit något hmm.. "osympatiskt".
Jag fick faktiskt en varning när jag kallade dig för en gammal ko Gita, det var väl bra?

Ja, det fick ju inte dig att framstå som särskilt intelligent, eller hur?
Gita
MariaS
CITAT (flaxss @ 03-09-2009, 21:32) *
ja nu får vi två nya trådar med 30sidor. det kommer nog bli hög fart på mångas tangentbord i kväll och i morgon.

särskilt om allt ska komma ikapp också...
Irene_L
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 21:31) *
Att ta bort en tjafsig tråd utmynnade i detta fall i TVÅ nya trådar i samma ämne....Meningen med det kan man ju fundera på? unsure.gif


Att det blev två trådar var för att jag inte såg att Aqvakul att skrivit om samma sak!
Huggorm
Lösningen vore att upphöja mig till moderators rang. Då kunde jag gå in i tjafsiga trådar och radera de värsta personangreppen. Samt något enstaka obekvämt inlägg från motståndarsidan i diskussionen rolleyes.gif
Meriona
Hade det inte räckt med ett enda inlägg att "Nu skärper ni till er annars ryker tråden?"
Grå
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 21:34) *
Ja, det fick ju inte dig att framstå som särskilt intelligent, eller hur?
Gita


Varför tror du att jag någonsin skulle bry mig om hur jag framstår? Tycker jag något om någon så får vederbörande veta det och jag har mycket sällan fel.
Gita
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:32) *
Ja, jag förstår att du vill ha det inlindat och med en massa härligt nyanserade antydningar, men som sagt - det anser jag passar bättre i kloaken.

Du har säkerligen större erfarenhet av kloaker än vad jag har. Nu tänker jag inte fortsätta tjafsa, för du är varken smart eller rolig, bara trist
Gita
Anma
Så jävla typiskt Odla. Skit på er. (inte er alltså).
Aqvakul
Om vi gör en namnlista - där vi ber att få tillbaks tråden - skulle det funka? Eller ni som är kompisar med Göran kanske kan vädja? För det verkar ju faktiskt inte som någon vill ha bort tråden.
Grå
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 21:38) *
Du har säkerligen större erfarenhet av kloaker än vad jag har. Nu tänker jag inte fortsätta tjafsa, för du är varken smart eller rolig, bara trist
Gita


Ok. tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 21:43) *
Om vi gör en namnlista - där vi ber att få tillbaks tråden - skulle det funka? Eller ni som är kompisar med Göran kanske kan vädja? För det verkar ju faktiskt inte som någon vill ha bort tråden.



Klart vi kan testa Aqva, men jag har svårt att tro att det skulle hälpa, men visst ( Usch så negativ jag låter! ); fortsätt lägg till era namn om ni är intresserade tummenupp.gif

Aqvakul
Gillan
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 21:43) *
Om vi gör en namnlista - där vi ber att få tillbaks tråden - skulle det funka? Eller ni som är kompisar med Göran kanske kan vädja? För det verkar ju faktiskt inte som någon vill ha bort tråden.


Det kan väl vara värt ett försök ialla fall?

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma


Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Piccante
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 21:52) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H



CITAT (Anma @ 03-09-2009, 21:39) *
Så jävla typiskt Odla. Skit på er. (inte er alltså).

Odla är tyvärr notoriskt flata mot vissa personer som verkar ha stort inflytande på admin. Vissa personers krav efterlevs alltid medan andra får böna och be för att trådar ska tas bort eller åtminstone att vissa inlägg ska raderas när det blivit för mycket personangrepp och otrevligheter. Tyvärr kan inte dessa ryggradslösa individer stå upp och berätta att de har lagt locket på för att undvika vidare diskussion.
*Stintan*
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 21:57) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå

Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 21:57) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
flaxss
Irene_L
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 21:57) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis



Men tror ni att den finns kvar någonstans eller är raderat raderat?
Grå
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 22:04) *
Men tror ni att den finns kvar någonstans eller är raderat raderat?


I mitt forum är raderat just raderat om inte jag gjort backup innan.
Nauti
Fast att man helt enkelt raderar någonting betyder ju inte att det inte finns kvar på hårddisken och inte kan plockas fram igen.
Monaxe
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 22:08) *
I mitt forum är raderat just raderat om inte jag gjort backup innan.


Risken är väl just det, att den är helt raderad.
HelenJ
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 22:04) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ

Jag har inte själv skrivit i den men det var mycket intressant (och till viss del underhållande) läsning. Och som flera sagt - bra info för oss som inte var med på den tiden.
Anma
CITAT (HelenJ @ 03-09-2009, 22:10) *
Jag har inte själv skrivit i den men det var mycket intressant (och till viss del underhållande) läsning. Och som flera sagt - bra info för oss som inte var med på den tiden.

Bra info även för många som var med på en tiden. Inte alla har koll på vad som hänt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon