Alexander-VG-zon3
hej hej

tänkte jag skulle fråga på forumet om någon vill ha min vita dubbla änglatrumpet.

ni får den helt gratis men ni får själva hämta den, hämtar ingen den så lämnar jag den ute till att frysa ihjäl.

den är nedklippt rejält (plast brist plus att jag skulle ha sticklingar). och den står där ute nu utan skydd men den verkar ha klarat dom två lätta frostnätter som varit. hoppas den klarar frostnätterna som ev kommer. vill nogån ha den så kan jag skydda den från frosten.

alltså om någon bor nära mig och vill ha den så kom och hämta den. den har ett väldigt stort och fint rotsystem. och kommer med omvård bli jätte fin nästa sommar.

det finns också en enkel vit/rosa som inte är nedklippt som ni kan hämta. vill inte ha den heller. plus några sticklingar av den vit dubbla som går hämtas gratis. dock ska jag spara någon själv men det mesta i änglatrumpets väg vill jag bli av med. och gärna så fort som möjligt.

bild

http://www.pixbox.se/pic_show_id29308154.html



anledningen till att jag inte vill ha dessa är att dom dels får mycket angrepp av tvestjärtar plus att jag tröttnat på dom. och att dom tar lite väl stor plats hos mig. och att dom blommar dåligt.
Alexander-VG-zon3
bumpar upp
varghem
Blir sugen men är nog för långt att åka. Rejäl ouppvärmd källare så plats hade det funnits
Alexander-VG-zon3
CITAT (varghem @ 03-10-2009, 14:13) *
Blir sugen men är nog för långt att åka. Rejäl ouppvärmd källare så plats hade det funnits


ja det kan nog bli en bit ifrån. du får tänka på det, skulle vara skönt om dom kom till någon som vill ha dom coh kan ta hand om dom. kanske kan locka med nåt annat som jag har över ?
varghem
biggrin.gif försök inte. Guben skulle nog strypa mig om jag kom hem med mer. Men jag ska tänka allvarligt på saken. Är ju ute efter olika sorters Crocosmia. Du har inte sånt att fresta med??
Alexander-VG-zon3
CITAT (varghem @ 03-10-2009, 14:32) *
biggrin.gif försök inte. Guben skulle nog strypa mig om jag kom hem med mer. Men jag ska tänka allvarligt på saken. Är ju ute efter olika sorters Crocosmia. Du har inte sånt att fresta med??


haha klart jag försöker, kollade förresten nu på dom änglar jag har ute och alla lever. så det finns en kraftigt nedklippt (stort rotsystem) och en inte nedklippt men inte så stor (den jag visade på bild) plus några sticklingar om man vill ha också.

Crocosmia frös ihjäl för mig i vintras(eller ruttnade ihjäl kanske). har dock i trädgården men det är en bit att åka till skåne från VG.
varghem
Måste avböja erbjudandet tyvärr.
Puttar upp tråden samtidigt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (varghem @ 05-10-2009, 08:30) *
Måste avböja erbjudandet tyvärr.
Puttar upp tråden samtidigt.


det var ju synd kompiskram.gif
hoppas där finns någon där ute som vill ha dom.
Alexander-VG-zon3
ett sista försök

plus bilder på dom

nedklippta dubbel vit

[attachment=42942:PICT0060.JPG]

den vita enkla

[attachment=42943:PICT0061.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon