Full version: Så kom det
Överbölingen
Årets förstas nöfall. Vaknade strax före kl sju och tyckte det var förunderligt tyst. Kastade vindblicken genom fönstret för att se vartåt vimpeln pekade. Rakt ner och därnere var det vitt. Tack och lov inte mer än att det smälte bort under förmiddagen.

I min blogg har jag berättat lite mer om dagen och hur växthusaltanen blev. Innan räcket kommer på plats i vår.
7 oktober
Christina i Småland
Här nere i Småland hoppas jag att vi inte får snö på ett bra tag än.
Va' bra att du fick altanen klar, så långt du tänkt, innan det blir riktig vinter hos er. Fint växthus har ni har förresten!
/Christina
polecat
Här hos mig kom snön på tisdagskvällen och natten. Så här såg det ut på morgonen efter....

[attachment=42961:f_rsta_s..._Medium_.JPG]

Fast allt är i stort sett borta igen.
Jag har inte skurat växthuset som jag borde innan vintern, så jag hoppas att snön väntar ett tag till.
renate
Usch nej,bevare mig för snö i oktober.Här njuter vi av höstens färger,lite kyligt är det visserligen just nu.Än så länger kan jag äter lunch på altanen(inglasat)när solen skiner.Växthuset är tömt från gurkor och tomater och bubbelplasten till hälften placerat,det har jag till skydd för småplntorna som övervintrar där.Skura gör jag på våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon