Full version: Trädgårdscitat!
lavendelgården
Jag skriver just nu om trädgård för Linderödsåsens broschyr. Jag behöver hjälp med att hitta trädgårdsrelaterade citat såsom t.ex Livet är som en trädgård...full av överraskningar. Vore väldigt tacksam om ni kunde komma på några.
Åsa www.lavendelgarden.nu
Helen i Piteå Zon 5
Gud skapade- jag ordnar!
I början trodde jag att trädgård var plantering. Sedan förstod jag att trädgård var tid. Långsam tid! (Bo Fransson)
En trädgård är en vän du kan hälsa på när du vill.
Om alla människor hade en trädgård att ta hand om skulle världen äntligen få leva i fred.
Om jag visste att världen gick under imorgon, skulle jag ändå plantera mitt äppelträd idag.
flouee
Den som planterar en trädgård planterar lycka (Kajsas signatur) smile.gif
mojan
"Man ska inte ha större trädgård än vad ens fru orkar sköta!"
pebblelake
Bättre en lönn i jorden än stor i orden.
Hellre en köpt lönn i smyg än att vara lönndryg.
Jag går hällre i traser för att ha råd med en acer. giggle.gif
Lite mer seriöst
Den som har planterat ett träd har inte levt förgäves

diva&hero
Vilka bra citat! tummenupp.gif
Sussie F-Flower
"-Din Trädgård speglar dina kärleksfullaste tankar!"

( ohmy.gif ) laugh.gif
Orkidétjuven
"Den som har planterat ett träd har inte levt förgäves"

Den gillade jag.
Chamomille
Den som har en trädgård och en boksamling saknar inget.

En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst.

Kärleken är en vacker trädgård, äktenskapet ett fält med nässlor.

Den stora skillnaden är om man hör insekten i sovrummet eller i trädgården.

Hur mycket oftare blir man inte stucken av en ros än bränd av en nässla.
sobbe
"Vill du vara lycklig en dag läs en bok"

"Vill du vara lycklig en vecka gör en resa"

"Vill du vara lycklig hela livet skaffa dig en trädgård"


En ros i ett sprucket krus.
Är åndå alltid en ros.
flouee
"Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs."
HelenJ
Några tänkespråk jag hittade i England (går säkert att översätta på nåt bra sätt):

When the bee ceases to hum,
The world will cease to spin

No bees,
No plants,
No animals,
No man

The kiss of the sun for pardon
The song of the birds for mirth
One is nearer God's heart in a garden
Than anywhere else on earth

Alba
Så mycket roliga citat.
Jag inser mer och mer att jag nog behöver en inplastningsmaskin (eller vad det nu heter) kanske borde tipsa tomten.
Då kan man ju göra roliga skyltar och sätta ut bland växterna.
Chamomille
CITAT (Alba @ 30-10-2009, 20:54) *
Så mycket roliga citat.
Jag inser mer och mer att jag nog behöver en inplastningsmaskin (eller vad det nu heter) kanske borde tipsa tomten.
Då kan man ju göra roliga skyltar och sätta ut bland växterna.

tummenupp.gif Vilken idé! Hmmm... Jag kanske skulle göra några trevliga skyltar i trä yes.gif
lavendelgården
Tack o tack för alla underbara citat. Nu känner jag mig inspirerad igen. Att ha ett och annat nedpräntat på en träbit eller sten är väldigt trevligt, så det blit nog några tillskott till trädgården också. Tack än en gång.
Åsa www.lavendelgarden.nu
anne-li i olofstorp
Min gamla pappa öppnade fönstret och ropade åt min ända (som var den delen av mig som syntes) - Har du fått kirskål i din trädgård, sälj huset!
Chamomille
CITAT (anne-li i olofstorp @ 31-10-2009, 17:45) *
Min gamla pappa öppnade fönstret och ropade åt min ända (som var den delen av mig som syntes) - Har du fått kirskål i din trädgård, sälj huset!

rotfl.gif

CITAT (flouee @ 30-10-2009, 15:25) *
"Den som tror att ett väl utfört arbete inte behöver göras om, har aldrig rensat ogräs."

tummenupp.gif Det citatet ska få en plats här på tomten.
Orkidétjuven
Här kommer en hel bunt:

My green thumb came only as a result of the mistakes I made while learning to see things from the plant's point of view. ~H. Fred Ale


Gardening requires lots of water - most of it in the form of perspiration. ~Lou Erickson


What a man needs in gardening is a cast-iron back, with a hinge in it. ~Charles Dudley Warner, My Summer in a Garden, 1871


There can be no other occupation like gardening in which, if you were to creep up behind someone at their work, you would find them smiling. ~Mirabel Osler


Gardening is a matter of your enthusiasm holding up until your back gets used to it. ~Author Unknown


The best place to seek God is in a garden. You can dig for him there. ~George Bernard Shaw, The Adventures of the Black Girl in Her Search for God, 1932


Science, or para-science, tells us that geraniums bloom better if they are spoken to. But a kind word every now and then is really quite enough. Too much attention, like too much feeding, and weeding and hoeing, inhibits and embarrasses them. ~Victoria Glendinning


In gardens, beauty is a by-product. The main business is sex and death. ~Sam Llewelyn


The greatest gift of the garden is the restoration of the five senses. ~Hanna Rion


In my garden there is a large place for sentiment. My garden of flowers is also my garden of thoughts and dreams. The thoughts grow as freely as the flowers, and the dreams are as beautiful. ~Abram L. Urban


It is good to be alone in a garden at dawn or dark so that all its shy presences may haunt you and possess you in a reverie of suspended thought. ~James Douglas, Down Shoe Lane


Weather means more when you have a garden. There's nothing like listening to a shower and thinking how it is soaking in around your green beans. ~Marcelene Cox


God made rainy days so gardeners could get the housework done. ~Author Unknown


I used to visit and revisit it a dozen times a day, and stand in deep contemplation over my vegetable progeny with a love that nobody could share or conceive of who had never taken part in the process of creation. It was one of the most bewitching sights in the world to observe a hill of beans thrusting aside the soil, or a rose of early peas just peeping forth sufficiently to trace a line of delicate green. ~Nathaniel Hawthorne, Mosses from and Old Manse


Don't wear perfume in the garden - unless you want to be pollinated by bees. ~Anne Raver


When one of my plants dies, I die a little inside, too. ~Linda Solegato


Plant carrots in January and you'll never have to eat carrots. ~Author Unknown


Take thy plastic spade,
It is thy pencil; take thy seeds, thy plants,
They are thy colours.
~William Mason, The English Garden, 1782


It is a golden maxim to cultivate the garden for the nose, and the eyes will take care of themselves. ~Robert Louis Stevenson


Gardens are a form of autobiography. ~Sydney Eddison, Horticulture magazine, August/September 1993


Gardening is about enjoying the smell of things growing in the soil, getting dirty without feeling guilty, and generally taking the time to soak up a little peace and serenity. ~Lindley Karstens, noproblemgarden.com


I know that if odour were visible, as colour is,
I'd see the summer garden in rainbow clouds.
~Robert Bridges, "Testament of Beauty"


Unemployment is capitalism's way of getting you to plant a garden. ~Orson Scott Card


How fair is a garden amid the trials and passions of existence. ~Benjamin Disraeli


Our England is a garden, and such gardens are not made
By singing: -"Oh, how beautiful!" and sitting in the shade.
~Rudyard Kipling, "The Glory of the Garden"


You can bury a lot of troubles digging in the dirt. ~Author Unknown


I think the true gardener is a lover of his flowers, not a critic of them. I think the true gardener is the reverent servant of Nature, not her truculent, wife-beating master. I think the true gardener, the older he grows, should more and more develop a humble, grateful and uncertain spirit. ~Reginald Farrer, In a Yorkshire Garden, 1909


Plants cry their gratitude for the sun in green joy. ~Astrid Alauda
Amaryllis
CITAT (pebblelake @ 29-10-2009, 23:25) *
Jag går hällre i traser för att ha råd med en acer. giggle.gif

Hehe, den var bra om man gillar lönnar tummenupp.gif
Österläge
Att leva är inte nog. Solsken, frihet och en liten blomma måste man ha. (HC Andersen)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon