Lotta22
Plötsligt ser jag gärdsmygar varje gång jag är ute och går här i Bromma! Har aldrig sett en enda under de 20 år jag bott här. De är fantastiskt söta! wub.gif
KURT
Det är bra att kolla i artportalen hur vanligt det är, i det här fallet gärdsmygar under de senaste 2 månaderna:
Huggorm
CITAT (KURT @ 27-01-2010, 19:21) *
Det är bra att kolla i artportalen hur vanligt det är, i det här fallet gärdsmygar under de senaste 2 månaderna:

Den där kartan stämmer nog inte väldigt bra. Det är ju tydligt att mest observationer blir där mest folk finns. Fast som en fingervisning funkar den ju
KURT
Eftersom t också ofta finns där det finns människor, så kompenseras det nog. Om man dessutom jämför med hur många andra fåglar som rapporterats, så visar det att det har rapporterats ovanligt många gärdsmygar (småfåglar rapporters inte lika flitigt som andra fåglar).
Lotta22
Tack för tipset och kartan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon